Дорога Таллінн –Бухарест: мер Олег Кіндер назвав топову проблему для Ковеля на всеукраїнському рівні
Ковельського міського голову Олега Кіндера дивує і обурює державницька позиція, щодо фінансування обслуговування міжнародної траси, яка проходить через Ковель. Зазначаючи, що із бюджету міста виділяється величезна сума на її обслуговування, яку можна спрямувати на інші вулиці для ковельчан.
Про це він розповів у нещодавньому інтерв'ю інтернет–видання «Волинська правда».
«Через Ковель проходить міжнародна траса Таллінн – Бухарест. Її довжина в межах міста – 16 кілометрів. Вантажопотік на вулицях міста (зокрема, Брестську, Ярослава Мудрого, Тимошенка, Луцьку), дуже великий. Давайте уявимо, що у зв’язку із неможливістю експлуатації дороги, цей проміжок траси через Ковель закриють або приймуть рішення про обмеження навантаження на вісь, тоді важковагова техніка не їхатиме. Як тоді рухатимуться вантажівки, що їдуть через «Ягодин» до інших країн та міст? На питанні руху певної категорії транспорту через Волинь просто буде поставлений хрест.
Натомість з держави і з обласного бюджету з обіцяних 5 мільйонів виділили перший раз 500 тисяч, а другий раз – 197 тисяч гривень. Але це не державницький підхід. Я розумію, що десь у селі немає дороги до кладовища, десь важко доїхати до ФАПу чи ще якісь такі проблеми. Але має бути інший підхід щодо допомоги Ковельській міській раді, якщо йдеться про дорогу такого значення, як Таллінн – Бухарест. Ми цьогоріч виділили з міського бюджету на ті вулиці, які я назвав, понад 5 мільйонів гривень. І так щорічно. Ці гроші могли б бути спрямовані на інші вулиці для ковельчан», – зазначає міський голова Олег Кіндер.
Продовжуючи: «Так, цими дорогами теж їздять ковельчани. Але за шість чи сім років виділити менше як 700 тисяч? Думаю, має бути програма розвитку державних автомобільних доріг. Адже саме цими вулицями ми представляємо державу. Коли піднімаю це питання, то розводять руками. Мовляв, це ж моя ковельська дорога. Ні, це не ковельська дорога. Це дорога міжнародного значення. І статус дороги міжнародного значення визначається станом цієї дороги на території Ковеля».
«Ми не стоїмо осторонь і щорічно виділяємо гроші, але в якийсь момент опускаються руки. Я не кажу: дайте просто так, ми ж готові співфінансувати. Це не є проблема Кіндера чи ковельчан. Це проблема загальнодержавна. І треба повернутися до неї обличчям», – каже мер Олег Кіндер .
«Важливий момент також – відстоювання інтересів держави українською стороною при розгляді наших транскордонних проектів чи тих, які ми пишемо для залучення коштів європейських грандів. Мені було дуже неприємно, коли укінці жовтня у Польщі розглядали деякі наші проекти, написані з польськими та білоруськими партнерами, і українська сторона під час розгляду зазначила, що проекти Ковеля – не у пріоритеті. Які тоді у пріоритеті? Хто дав право певним чиновникам робити заяви щодо не пріоритетності ковельських проектів? Може, нам тоді просто перестати писати проекти, якщо вони не цікаві українській стороні? Ті чиновники, які представляли Україну, хай би написали заяви і пішли.
Конкурс у двох проектах, написаних із нашими польськими містами-побратимами, нам не вдалося виграти. Перший стосується реконструкції ковельських очисних споруд , другий – облаштування велодоріжок і реконструкції музею у Ковелі. Ще один проект розглянуть на початку грудня. Він теж написаний із містом-побратимом Хелмом і стосується реконструкції привокзальної площі нашого міста. Це фактично продовження проекту щодо відновленого нами потяга Ковель–Хелм.
На щастя, має майбутнє спільний українсько-польсько-білоруський проект «Транснаціональні центри діалогу культур», який передбачає будівництво на основі існуючих спортивних об’єктів спеціальних культурних центрів. У нашому місті він з’явиться на базі стадіону «Локомотив». Тут зможуть реалізовувати свої творчі здібності та розвивати фізичні можливості ковельчани різних вікових категорій», – розповів міський голова.
Коментарі