Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Потяг Ковель – Холм: перший пішов і повернувся. Як це було

20:24 13.06.2017

Швидкість, комфорт, протидія контрабандистам – такими були перші висновки щодо святкового «дебюту» потяга «Ковель-Хелм». Про черговий крок до Європи та його перспективу – у нашому фоторепортажі.

Відкриття безвізового режиму не минуло безслідно й на волинських просторах. 12 червня у свій перший рейс вирушив потяг «Ковель – Хелм». Тож не поїхати і не дізнатися, як саме будуть запускати новий залізничний маршрут, було б справжнім гріхом. А оскільки усі ми прагнемо бути чемними та безгрішними (у значенні «без гріхів», а не «без грошей»), то й вирушили разом із делегацією з облдержадміністрації на таку подію.

Із самого ранку біля ковельського вокзалу збиралися чиновники, залізничники та представники польського консульства, найбільш рухливі учасники дійства востаннє відпрацьовували танцювальні елементи та вокальні можливості, а до самої станції зносили прапори України, Польщі та Європейського союзу. Тим часом, ще на шляху до Ковеля дізнався, що колега з «Таблоїду Волині» Оксана Федорук по-справжньому випробовувати безвізовий режим з чистісіньким біометричним паспортом. Забігаючи наперед – для вражень їй рідко вистачало слів.

А тим часом ковельчани та почесні гості заходу на декілька хвилин перенеслися на сотню років у минуле, а згодом костюмована сцена переросла у запальні танці. А далі до слова запросили члена правління ПАТ «Укрзалізниця» Сергія Михальчука. Він розповів про те, що новий маршрут від Ковеля до Хелма, як і нещодавно запущений потяг «Київ-Львів-Перемишль», відкривають у рамках перспективної програми розвитку «Укрзалізниці». «У випадку, якщо пасажиропотік зростатиме, ми додаватимемо вагони, а у кінці року плануємо додати ще один рейс. У планах також підключити до маршруту такі вузли, як Луцьк та Рівне», – наголосив один із головних залізничників країни.

Після цього очільник «Львівської залізниці» Іван Груник вручив подяку заступнику голови Волинської ОДА Сергію Кошаруку, який під час першого рейсу інспектував маршрут. А інші подяки та грамоти працівники «Укразалізниці» та прикордонники отримали з рук голови адміністрації Володимира Гунчика. Як відзначив сам губернатор області, новий маршрут стане ще одним кроком до Європи після того, як Президент «натиснув кнопку, яка відкрила безвізовий режим для наших громадян».

Згодом виступив народний депутат України Ярослав Дубневич. Він зазначив, що потрібно зробити усе можливе для якнайкоротшого простою потяга на кордоні. «У перспективі ви маєте зробити так, щоб перевірка документів тривала по ходу поїздки, адже це значно пришвидшить людям шлях до Хелма», – звернувся до залізничників народний обранець.

А от Генеральний консул Республіки Польща в Луцьку Вєслав Мазур був найбільш лаконічним та привітав українців із ще одним наближенням держави до Європейського союзу. А після ще одного танцювального виступу в яскравих костюмах під оплески людей та почесних гостей до перону наблизився сам красень-потяг «Ковель – Хелм».

Саме у такий момент «битва за місце під сонцем» між колегами-фотографами та відеооператорами набула особливої інтриги, а на станції «Ковель» розпочався «броунівський рух» пасажирів, які вперше подорожували прямим рейсом до популярного серед українців Хелма. Після ще декількох танців та співів, коротенької прес-конференції керівництва «Укрзалізниці» та обов’язкових фотосесій біля нового потяга свої місця у ньому швиденько займали й учасники делегації. Їх у добрий шлях провів Володимир Гунчик, який жартома запитував, чи немає, бува, у вагонах «безбілєтчиків». А оскільки ніхто ні в чому не зізнавався, об 11:53 за розкладом потяг нарешті вирушив у свій офіційний «дебют».

Не встиг автор цих рядків як слід розглянути потяг від усіх умовних позначень до усіх обов’язково запломбованих можливих щілин, як за півгодини часу тихенько, але швиденько, ми дісталися Любомля. А далі – Ягодин і перший митний контроль, який минув… за 20 хвилин. Хто стояв у автомобільній черзі чи їздив рейсовим автобусом – зрозуміє різницю…

Ще якісь миттєвості – і потяг уже в Дорогуську. Привітні польські прикордонники хоч і у меншій кількості, але оперативно та навіть деколи з жартами здійснюють контроль документів. Найбільш вірний чотирилапий друг людей нічого не відчуває у щілинах потяга, а тим часом після короткої процедури взяття відбитків пальців заповітний штамп падає і біля візи Вашого покірного слуги. А для колеги Оксани він узагалі стає історичним та першим, тож свій паспорт «незайманим» вона уже не назве.

Тут проявляється перший маленький мінус поїздки: контроль закінчується, але потяг раніше, аніж за розкладом, рушити не може. Більше того, оскільки це лише перший запуск потяга, ніде окрім свого місця у зоні митного контролю перебувати не можна. А вже після не зовсім тривалого очікування вирушаємо до місця призначення та йдемо, врешті-решт, спілкуватися із пасажирами.

Перший рейс був заповненим трохи більше, аніж на половину. Утім, серед пасажирів були різні люди. Деякі навіть побрали квитки, дізнавшись про маршрут на касах вокзалу протягом останніх днів. Хтось ховається від об’єктиву фотокамери, хтось запитує, «чи, бува, не наливають у першому вагоні, бо в нас тут сумно». А от ковельчанин Руслан одразу включився до розмови. Розповідає – регулярно їздить до Хелма та Любліна на закупівлі, адже стежить за акціями та знижками. «Після першого митного контролю можу сказати, що буду їздити цим потягом, адже знаю, що таке 9-12 годин стояти на митниці. А 400 гривень у дві сторони повністю відіб’ються під час закупівель», – підсумував чоловік.

Не встигаємо помітити, як прибуваємо до Хелма о 13:41 за місцевим часом. Після коротенької поїздки у 2 години 48 хвилин та зустрічі із польською делегацією двійко журналістів дозволило собі відбитися від офіціозу та за годину з гаком подивитися місто. Вийшло так собі: до центру Хелма пішки так і не дісталися, однак помилуватися акуратними будиночками та місцевим озелененням можливість усе-таки була. А після панічного спринту автора цих рядків до магазину зі сподіваннями витратити кілька злотих ми встрибнули до потяга о 14:49, себто за хвилину до його відправлення.

Невелика суміш втоми та задоволення не завадила ще раз легко та швидко пройти митний контроль з польського боку. Із закупленого ніхто нічого забороненого не віз, однак постояти до відправлення з Дорогуська за графіком знову довелося. І тут за літньої атмосфери у вагоні всі мовчки заздрили прикордонникам, на яких на свіжому повітрі накрапав легкий дощик. Тож довелося ділитися сподіваннями про якнайшвидше відкриття другого рейсу, адже години у Хелмі на нас з Оксаною Федорук виявилося зовсім мало, а також обговорити усі технічні тонкощі «шенобуса» із начальником управління розвитку Волинської ОДА Юрієм Кресаком.

Не повірите, але готовий був розцілувати наших прикордонників, адже за умови якихось несправностей туалету та кондиціонера у потязі їх дозвіл на своєрідний десятихвилинний «вигул» після митного контролю був небесною манною. Окремо хочеться, аби в таких зонах хоч і нетривалого, але простою, були створені якісь спеціальні зони для пасажирів, які перетинають кордон…

А підсумувати поїздку ми просили у заступника голови Волинської ОДА Сергія Кошарука. За його словами, головним завданням під час перших рейсів потяга «Ковель – Хелм» буде унеможливлення контрабанди, адже такий крок до цивілізації «Укрзалізниця» в першу чергу робить для добросовісних людей. «Як ми могли побачити, у потязі зроблено усе, аби незаконних речей тут не відбувалося. Це і система постійного відеоспостереження, і пломбування усіх можливих щілин вагонів, яке дає змогу прикордонникам побачити можливі спроби контрабанди. Тож навіть за деяких технічних моментів сьогодні ми бачимо виконання головної місії – комфортного та зручного перевезення людей», – розповів Сергій Кошарук, при цьому відзначаючи неабиякий внесок у цю справу усіх зацікавлених сторін, включаючи і облдержадміністрацію.

Їхати чи не їхати – ось у чому питання. Приховано цитуючи Шекспіра, можна сміливо сказати, що цей потяг – більш ніж варіант для людей, які часто їздять до Польщі з різною метою. Комфорт та швидкість переїзду роблять свою справу і у перспективі можуть значно розширити маршрут та збільшити частоту таких рейсів, як і планують в «Укрзалізниці». А перспектива очевидна: «Київ – Львів – Перемишль» вам у приклад. До зустрічі, Європо!

































Коментарі

Перевірена технологія

21:33 13.06.2017

То нички для цигарок як на брестському потязі не передбачені.То будуть розбирати ящики класти під лавки а потім по прибутті потяга збирати до купи клеїти наново ящики.

а в туалеті сігарети везли кіндеряки , що був закритий

06:51 14.06.2017

Ха ха ха

галасливо

10:54 14.06.2017

галасливо організували проводи потяга.Артисти,влада.Ніби це перший потяг за кордон.Вже були і раніше і що в цьому особливого? Ходив потяг Ковель-Хелм.Знову відновили.Добре.

І я там був

11:18 14.06.2017

Хлібом не корми,а дай нашим керівникам піарнутися. Всі збіглися на шабаш! Ну поїхав поїзд,тай поїхав. Щасливої дороги...

18 грудня
Сьогодні
Вчора
16.12.2017
15.12.2017
14.12.2017
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин