Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Криваве зіткнення «ЗиЛа» і «Минска»
11:50 06.02.2017

У смертельному ДТП на Ковельщині прокурори і міліціонери-поліцейські винного так і не знайшли. Погано працюють чи щось інше заважає?

Про це пише Волинська газета.

Ця дорожньо-транспортна пригода трапилась неподалік с. Черемошне Ковельського р-ну. Ще 21 січня 2015 р. приблизно о 15 год. 20 хв. у лісовому масиві урочища Річка на ґрунтовій дорозі, шириною в два з половиною метри, вантажний автомобіль «ЗиЛ-131» без номерних знаків, за кермом якого був місцевий житель Анатолій Романюк, рухаючись зі сторони села вглиб лісу, зіткнувся із мотоциклом «Минск» односельчанина Сергія Шитика, котрий їхав у зустрічному напрямку. Останній отримав тілесні ушкодження, від яких помер на місці пригоди. Свідків ДТП не було.

Хлопці добре знали один одного, перебували у дружніх стосунках із дитинства... Алкоголю в крові обох експертиза не виявила.

Як вбачається з матеріалів кримінального провадження, лісова дорога тут має значні нерівності (пагорби, ями), а також наявний поворот, по боках ростуть сосни. Всі ці обставини значною мірою обмежують оглядовість у напрямку руху. Відповідно до Правил дорожнього руху, водій вантажівки в цій ситуації повинен був врахувати таку обстановку. Проте, чи врахував?

«Я побачив попереду автомобіля мотоцикліста Сергія Шитика, який рухався у зустрічному напрямку посередині дороги, тобто між коліями, відразу натиснув на педаль гальм і зупинився, одночасно відчув удар у передню частину автомобіля», – пояснював слідчому Анатолій Романюк.

Але його слова суперечать протоколу огляду місця ДТП, яке відбулося того дня, оскільки слідів зіткнення на машині не виявлено. Старший слідчий слідчого управління УМВС України у Волинській області підполковник міліції Анатолій Білан вказав, що при огляді передньої частини вантажівки слідів контакту з мотоциклом, залишків фарби або інших ознак не було. Це ставить під сумнів лобове зіткнення. Мотоцикл понівечений лише спереду, і ці пошкодження також не характерні при лобовому ударі.

«Між переднім та задніми лівими колесами лежав Сергій,… лежав близько до автомобіля», – свідчив Анатолій Романюк.

Слідство зазначає, що місцем зіткнення є верхня точка пагорба на дорозі. Тіло Сергія Шитика знаходилося на відстані 22,4 метри. Підсудний каже, що перемістив загиблого нібито для звільнення дороги, оскільки в тому місці вона є вузькою. Не дочекавшись слідчо-оперативної групи, також самовільно відкотив мотоцикл, сліди якого обриваються перед «ЗиЛом». Ні слідчим, ані експертами не дано правової оцінки таким діям, які, як мінімум, порушують вимоги п. 2.10 Правил дорожнього руху.

Анатолій Романюк пояснює, що зіткнення автомобіля з мотоциклом відбулося в той момент, коли він зупинився. Як же тоді Сергій Шитик опинився з лівої сторони машини між переднім і задніми його колесами? В той же час мотоцикл лежав ближче до правого краю дороги. Виходить так, що коли водій вантажівки від’їхав з місця ДТП, то мав би наїхати на мотоцикл?

Автотехнічна експертиза «ЗиЛу» показала несправність гальм. Встановлено порушення роботи системи рульового керування, яка знаходилась в непрацездатному стані, що призвело до погіршення курсової стійкості та точності вибору траєкторії руху. Ця обставина суттєво впливає на механізм ДТП. Очевидно, коли Анатолій Романюк помітив мотоцикл, він вчасно не зміг звернути з дороги та зачепив його лівою стороною вантажівки, а потім, втративши курсову стійкість, без гальмування з’їхав на праву сторону дороги, де його зупинила лісова посадка.

У поясненні слідчому водій вантажівки сказав, що «ЗиЛ-131» без номерних знаків належить його старшому брату Павлу, тодішньому депутату Кричевичівської сільради, приватному підприємцю, який «придбав вантажівку на запчастини, а в подальшому мали розібрати її на металобрухт». Павло Романюк, утім, використовував машину для вивозу з лісу деревини. В міру необхідності їздив на ній і брат Анатолій, який теж вивозив деревину.

Під час проведення експерименту по гальмуванню вантажівки зафіксували, що при швидкості 40 км/год, як вказував Анатолій Романюк, на ґрунтовій дорозі гальмівний шлях становить 27,4 метри. Таким чином, його пояснення суперечать цьому експерименту, оскільки він стверджував, що рухався саме з такою швидкістю та, коли побачив мотоцикл, то відразу натиснув на гальма та зупинився. Крім того, на схемі ДТП відсутній гальмівний шлях вантажівки.

Згідно з експертизою, технічні несправності автомобіля Анатолій Романюк міг виявити до ДТП, а тому не мав права рухатись на ньому. З чого випливає його, як водія, вина в порушенні правил експлуатації машини, що призвело до дорожньо-транспортної пригоди зі смертельним наслідком.

До речі, Сергій Шитик керував мотоциклом «Минск» останні кілька років, однак теж чомусь не зареєстрував його у ДАІ. Згідно з експертизою, технічні несправності та непрацездатність переднього гальма цього транспортного засобу виникли ще до ДТП.

Чи є прямий причинний зв’язок ДТП із технічними несправностями автомобіля та мотоцикла? Слідчий Анатолій Білан це конкретне питання перед експертами чомусь не поставив.

При проведенні слідчого експерименту в ролі статиста, який рухався на «ЗиЛу», був Федір Романюк, який є братом Анатолія Романюка, що ставить під сумнів результати дослідження. Захист потерпілої сторони заявив, що схема, складена при експерименті, повністю не відповідає схемі, яка додається до протоколу огляду місця ДТП. За словами адвоката, вихідні дані для експертизи – спотворені, неправильно визначено розташування транспортних засобів. Місце зіткнення вказується на повороті, тоді як першочергово воно було на відстані близько 50 метрів до повороту. Ця «точка» позначена на схемі на заокругленні дороги, тоді як спочатку була на пагорбі!

«Через декілька метрів статист автомобіля «ЗиЛ» зупинив транспортний засіб», – йдеться у протоколі. Через скільки саме метрів – невідомо. Чому не виміряли? У протоколі також не вказано, за скільки метрів до місця зіткнення з кабіни вантажівки було видно мотоцикл. Згідно зі схемою до протоколу, двоколісний транспортний засіб з боку водія автомобіля стало видно, як мінімум, за 23,6 метра та за 11,1 метра до місця зіткнення. Згідно з поясненям Анатолія Романюка, останній побачив мотоцикл за 5-8 метрів до удару. Повна суперечність!

Основні тілесні ушкодження у мотоцикліста – в лівій частині тіла. А водій багатотонної вантажівки каже, що удар був у передню частину машини. Суперечності між результатом експертизи та поясненнями Романюка слідством не досліджувалися та не спростовані. Превеликий жаль…

29 квітня 2015 р. старший слідчий Анатолій Білан виносить постанову про закриття кримінального провадження за відсутністю в діянні Анатолія Романюка складу правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України.

Але дружина та мати загиблого Сергія Шитика звернулися до суду зі скаргою. За їхніми словами, постанова абсолютно не обґрунтована, мотивувальна частина – відсутня. Крім того, слідство не дало правової оцінки діям власника «ЗиЛу-131» Павла Романюка, який замість того, щоб розібрати вантажівку на запасні частини, як планував, продовжував її експлуатувати без реєстрації, причому – в технічно-несправному стані.

Ще одна дивини та ноу-хау ковельських слідчих: після ДТП і на весь період проведення розслідування вантажівка та мотоцикл постійно знаходились на території господарства Анатолія Романюка! Що з ними могло статися за цей час? Що завгодно! В ході розслідування слідчий не повідомляв потерпілу сторону про те, які слідчі дії будуть проводитись, не цікавився, чи хочуть вони взяти в них участь.

Так як розумні строки прийняття процесуальних рішень порушувалися, розслідування проводилось неналежним чином, потерпілі поскаржились на бездіяльність слідчого до прокуратури Волинської області, а отримавши відписку, звернулись до Генпрокуратури, звідки теж формально відписалися.

19 жовтня 2015 р. слідчий знову закриває справу. Дійшло до того, що експерт науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України у Волинській області майор міліції Віктор Денисюк допустив, що при ДТП був задіяний якийсь інший(!!!) колісний транспортний засіб. Отакої! Видимість перешкоди або небезпеки для руху, яка встановлена при слідчому експерименті, не збігається з видимістю проїзної частини дороги в напрямку руху.

Зрозуміло, що суд вдруге скасував постанову про закриття справи. Рідні загиблого заявляють про відвід старшого слідчого Анатолія Білана.

«Кримінальне провадження проводилось неповно і упереджено з обвинуваченням в ДТП Сергія Шитика… слідчий Білан не може чи не хоче провести повне, об’єктивне та неупереджене розслідування факту загибелі Шитика С. А. Ми не віримо в те, що він зможе встановити істину в даному провадженні та ефективно проведе розслідування», – написали вони прокурору області Дмитру Чепіжаку 26 листопада 2015 р.

Справу в підполковника забирають і передають молодому слідчому – старшому лейтенанту поліції Віктору Ходирєву, який 29 лютого 2016 р… теж закриває справу, але 17 березня суд скасовує його постанову про закриття. Потерпілі просять покарати осіб, винних в затягуванні розслідування та невиконання ухвал суду. 31 серпня 2016 р. новий слідчий старший лейтенант поліції Сергій Терлецький також закриває справу, однак 11 жовтня минулого року суд скасовує цю постанову. Справу отримує знову Віктор Ходирєв, який 25 листопада її закриває, проте суд 27 грудня 2016 р. скасовує й цю постанову.

У скаргах до суду та прокуратури, яка проявляє пасивність, наголошується на суттєвих недоліках і розбіжностях досудового розслідування, переважна більшість з яких так і не була усунута.

І кінця-краю не видно цій тяганині та знущанню над потерпілими. Мама загиблого – Галина Володимирівна, дружина Юлія і донька Єлизавета, якій уже виповнилося 2 рочки, втратили рідну людину, але й досі не можуть добитися справедливості.

Ярослав ГАВРИЛЮК.

На фото з матеріалів кримінального провадження: «ЗиЛ»-убивця; понівечений мотоцикл загиблого.

Від редакції. Офіційно звертаємося взяти цю справу на особистий контроль прокурора Волинської області Максима Киричука і начальника ГУ Нацполіції Петра Шпигу. Заздалегідь вдячні за вичерпну відповідь по суті, надіслану на адресу «Волинської газети» впродовж місяця з дня публікації статті.

Крім цього, редакція просить з’ясувати, яку деревину і з якого лісу, на яких підставах систематично вивозили «лівою» вантажівкою брати Романюки.

Коментарі

Федір Романюк

00:26 12.02.2017

"У смертельному ДТП на Ковельщині прокурори і міліціонери-поліцейські винного так і не знайшли. Погано працюють чи щось інше заважає?"-питає Гаврилюк.
Напевно, інше-теща загиблого і мама Юлії Шитик -Клавдія, працює в Ковельському районному суді.

Федору Романюку

01:35 16.02.2017

Скільки ще будете красти державний ліс? Сільські штунди - це справжня біда для волинського лісу!

25 вересня
Сьогодні
Вчора
23.09.2017
22.09.2017
Loading...
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин