Ковель-Хелм чи Ковель-Дорогуськ?

23 Лютого 2017, 17:03
9687

Правильно, логічно та патріотично більше відстоювати інтереси «своїх». Під «своїми» маю на увазі українців, волинян, ковельчан. І немає значення, наскільки потужні важелі впливу. Головне – мати чітку позицію.

Українсько-польський круглий стіл

Нещодавно у стінах Волинської обласної ради відбувся круглий стіл за участю української та польської сторін. Йшла мова про запровадження такого залізничного сполучення, яке дало б змогу і українцям, і полякам легко та швидко діставатися з польського Хелму до українського Ковеля, і навпаки. Іншими словами, вирішували дуже актуальне питання, яке особливо важливе для української (волинської) сторони. Як відомо, нині краянам дуже складно за прийнятний проміжок часу дістатися до Польщі. Процедура перетину кордону надзвичайно тривала. Невдоволення людей зростає, адже важко спланувати поїздку так, аби вчасно потрапити у місце призначення. Наявні альтернативні можливості безболісного перетину кордону досить дорогі та надто ненадійні.

Українці за пряме сполучення

Обидві сторони погодилися, що залізничне сполучення між Ковелем та Хелмом потрібне. Питання лише в тому, чи буде воно прямим, чи з пересадкою на кордоні. Українська сторона зайняла чітку позицію: тільки пряме сполучення Ковель-Хелм, а в перспективі Ковель-Хелм-Люблін та, відповідно, Київ-Варшава. Навіщо створювати незручності пасажирам з пересадками, тим паче, що левова частина пасажирів будуть все одно українці? Варто запропонувати людям очікувані зручність, комфорт, безпеку, швидкість та врешті - гідність. Щодо можливості перевезення пасажирами контрабанди, то за це не варто хвилюватися, рейкові автобуси матимуть конкретний маршрут без тривалих зупинок, окрім того, будуть облаштовані системою відеоспостереження, та й стюард стежитиме за порядністю пасажирів.

Приємні перспективи

Начальник регіональної філії «Львівська залізниця» Іван Груник переконливо обґрунтував перспективу створення на базі ковельського залізничного вузла пасажирського та вантажного мережевого центру (ХАБу). Досвідчений залізничник запропонував відновити сполучення уже в цьому році, потрібно лишень придбати рейковий автобус на 180 місць. І вже з червня 2017 року пасажири зможуть спокійно подорожувати, використовуючи маршрут Ковель-Хелм-Ковель. Польська сторона виявила готовність провести заходи із розвитку інфраструктури – модернізацію відрізку 65 км пасажирських залізничних ліній, що дозволить рейковому автобусу розвивати швидкість до 80 км/год. Отож, від кордону до Хелма можна буде доїхати за 20 хв. До того ж український та польський митний сервіс надаватиметься досить швидко (під час руху). А ціна на квиток буде доступною для усіх. Якихось 1,5 години у комфортабельному рейковому автобусі і ви з Ковеля потрапили до польського Хелма. Чудова перспектива, чи не так?

Домовленість відбулася

Учасники круглого столу вислухали одне одного і домовилися про подальші спільні дії у реалізації цього проекту і не лише цього. ПАТ «Укрзалізниця» опрацьовує можливість запуску й нового потягу сполученням Київ-Ковель-Ягодин-Варшава. Адже виправдав і навіть перевершив очікування сучасний потяг сполученням Київ-Львів-Перемишль. З 23 грудня 2016 року більше 25 тисяч пасажирів скористалися послугами цього маршруту (для порівняння: за весь 2016 рік з метою відвідування Республіки Польща послугами пасажирського поїзда сполученням Київ-Варшава скористалися лише 2277 пасажирів).

Радник голови правління ПАТ «Укрзалізниця» з питань європейської інтеграції Томаш Майка запропонував звернутися за фінансовою допомогою до Європейського інвестиційного банку. Банк зможе профінансувати 80% витрат на розробку проектів та 50% вартості інвестицій. Над реалізацією задуму будуть працювати українські та польські фахівці.

Суперечливі думки «Ковеля»

Мені трапилася нагода особисто міському голові, деяким членам виконавчого комітету Ковельської міської ради та депутатам донести інформацію з круглого столу. Хотілося спільно з колегами всіляко підтримувати згадане питання, адже воно стосується Ковеля та ковельчан. Однак бажаного діалогу не вийшло. Адже, як на мене, то отримав звиклий монолог міського голови. Позиція Олега Кіндера мені здалася дещо суперечливою і дивною.

По-перше, у відповідь на повідомлення про круглий стіл за участі представників з Волині та Люблінського воєводства ковельський мер постійно наголошував, що питанням прикордонної залізничної інфраструктури займається він сам на рівні урядів України та Польщі (!).

По-друге, на думку міського голови, залізничне сполучення має бути саме Ковель-Дорогуськ, а далі пересадка на польський потяг. Мовляв, у прикордонників має бути можливість під час пересадки пасажирів здійснити надійний огляд і перевірку.

По-третє, погоджуюся, що ціна на проїзд має бути вигідною для пасажира. Але краще врахувати досвід пілотного проекту «Укрзалізниці» та зменшити вартість квитків за рахунок майбутнього збільшення обороту. А не за рахунок компенсації з місцевих бюджетів (як це роблять у Польщі).

По-четверте, Олег Олексійович вбачає у цьому всьому політичну складову. Хоча, напевно кожна розумна людина погодиться, що у реалізації таких намірів краще відкладати політику де подалі.

Як на мене важко зрозуміти, чому міський голова затято займає позицію польської сторони. Здавалося б, міський голова зацікавлений відстоювати варіант, який передбачає розвиток Ковеля як потужного залізничного ХАБа і тут не повинно бути жодних амбіцій і політики. Пріоритетом однозначно має бути: Ковель-Хелм, а не Ковель-Дорогуськ.

П.С.

Надіюся, що Олег Кіндер змінить свою позицію і ми всі разом будемо дбати за розвиток міського залізничного потенціалу. І тоді я зможу сказати: «Вибачте добродію, що неправильно Вас зрозумів»

Сергій Кошарук

Коментарі
23 Лютого 2017, 19:24
тільки пересадка на кордоні і з вивернутими назовні кишенями щоб контрабаса не було
23 Лютого 2017, 20:39
хто буде їздити до кордону? пустіть нормальний поїзд до хелма!
23 Лютого 2017, 20:44
1 Мені не зрозуміло , чому не розглядається взагалі залізничний маршрут просто Ковель-Варшава? Адже наприклад автобусний маршрут такий давно є і обслуговує його досить давно і рентабельно АТП10706 багато років. Чому до Варшави розглядається тільки маршрут з Києва?? Чому наші українські пасажири , яким наприклад потрібно до Варшави мають в Дорогуйску обовязково пересажуватись в польский потяг, купувати новий квиток. Де в цьому випадку інтереси Ковельчан і Ковельскої громади?? Може хтось думає що до Варшави пасажиропотік з Ковеля чи з Луцька буде менший , ніж до Хелма чи Дорогуйска??? Колись давно з Польщі до Ковеля їздив потяг Ковель - Зелена Гура , так памятається він не їздив порожнім з Ковеля.<br/>Взагалі ідея ідея залізничного сполучення з Польщею з Волині досить хороша. тим більше, що ше за часів ссср та і зараз почтійно розвивають Львівський залізничний напрямок. А тепер можливо почнуть вкладати гроші в розвиток відрізку з Ковеля до Ягодина.Мається на увазі елекрофікацію цієї двлянки і пасажирський залізничний митний термінал.<br/>2 Що стосується Кіндера, то це тяжкий випадок. Ковельчани мають до кінця зрозуміти , кого вони керівником міста вибрали.
23 Лютого 2017, 21:17
http://www.epravda.com.ua/news/2017/02/23/621933/ - - Нема про що дискутувати все вже вирішино
24 Лютого 2017, 00:31
Пояснюю.Така жд лінія нікому не вигідна бо нема відкату. АТП10706 через те й має надприбутки, бо Васковці-о--Омелянюки- Кантеруки-Порвасюки-Миронюки при всіх режимах клали на всіх і молотили бабло.<br/> Так і зврвз, Миронючок катає контрабанду тоннами і не ділиться.<br/> Це не демократично, бо відкати ЦК &quot; Азов&quot; та іншим псевдоборцям не поможуть, є інші прагматичні і голодні молоді люди. Азов - відстій.
26 Лютого 2017, 14:41
А московський піп що на водоканалі править теж там з усіма?
23 Березня 2017, 09:11
На Брест контробандний канал вже закрили чи що
Коментар
20/04/2024 Субота
20.04.2024
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром