Запах «Ковель media». Частина перша

09 Вересня 2022, 19:56
Отруйний сморід «Ковель media». Частина перша БЛОГ 3050
Отруйний сморід «Ковель media». Частина перша

Що ми уявляємо, згадуючи про звалище сміття? Неприваблива, захаращена територія, на якій лежать велетенські гори сміттєвих відходів, літають зграї птахів, а вервечки вантажівок продовжують підвозити все нові і нові партії створених цивілізацією відходів. Але перша, і мабуть, головна асоціація – це нестерпний сморід, який просто неможливо витерпіти нормальній людині, що поширюється на багато сотень метрів навколо так званих полігонів побутових відходів. На жаль, смердить не лише на звалищах. Ось уже декілька років як інформаційним середовищем Ковельщини розноситься отруйний, гидкий, ядучий сморід брехні, перекручених фактів, неперевірених чуток з інтернет-сайту «Ковель media». Що ж це за ресурс такий, хто і з якою метою створив його? Давайте розбиратися. 

Є декілька ознак доброчесного, якісного, відкритого, неупередженого інтернет-засобу масової інформації. Якщо видання хоче мати високі рейтинги і довіру читачів, можливість заробляти на рекламі (а рекламодавці будуть платити кошти лише популярним, відвідуваним тисячами читачів виданням) тоді воно буде мати наступні характеристики:

  • Прозорість. Легкодоступна, максимально повна інформація про засновників, редакторів, контакти, адресу розміщення редакції, яка знаходиться в розділі «Контакти» безпосередньо на цьому сайті;

  • Відкриті джерела доходів. Наявність рекламної інформації на сайті (банери, оплачені рекламодавцями). Багато інтернет-сайтів роблять цікавий читачам, оперативний контент, тому рекламодавці із задоволенням працюють із такими інтернет-платформами. Доходи від офіційної  реклами дозволяють сайтам існувати, по суті, це головне джерело їх заробітку (ще одним із методів заробляння грошей є розміщення платних статей, блогів, так званої «джинси». Окремі, найбільш авторитетні сайти, отримують офіційні гранти на свою діяльність від благодійних фондів, міжнародних організацій.);

  • Професійний колектив. Відомий читачам, потужний журналістський колектив, представники якого є експертами у своїй галузі, визнаними професіоналами пера, які цінують власну репутацію, імідж свого видання і несуть відповідальність за створювану ними інформацію;

  • Офіційна реєстрація. Так, вона не є обов’язковою в мережі інтернет. Але переважна більшість справді авторитетних, відкритих сайтів реєструються як «інформаційні агенції», щоби мати офіційний статус засобу масової інформації для захисту власних авторських прав на інформацію, а також  для формування довіри до власної діяльності у читачів, замовників реклами, грантодавців;

  • Об’єктивність у створенні інформації, тобто, правдивість, перевірка фактів, подача різних точок зору на певну проблему, відсутність анонімних матеріалів.

Тепер давайте проаналізуємо, чи відповідає вищенаведеним критеріям професійної, відкритої, неупередженої журналістики сайт «Ковель media». Тим більше, його засновники пафосно заявляють: «Ми раді вітати вас на сайті нашого незалежного інтернет-видання «Ковель медіа». Дізнавайтеся про останні новини Ковеля та Ковельського району першими. Читайте цікаві розслідування, креативні рубрики, блоги від ковельських авторів та статті. Ми пишемо для вас: всі останні новини про Ковель сьогодні, свіжі події 2022 року онлайн. Найактуальніша інформація за день».

Отже, критерій перший, прозорість. Чи відомі ковельчанам засновники цього сайту, як можна контактувати з редакцією, яка її адреса? І тут перше розчарування (далі вони будуть просто суцільними). На інтернет-платформі, яка позиціонує себе як незалежний, чесний ресурс – жодної інформації про засновників, жодного прізвища головного редактора чи журналістів, жодного телефону  чи адреси редакції! Бажаючим контактувати з редакцією «Ковель media» пропонується лише писати листи на анонімну інтернет-адресу. Невже їм є що приховувати від мешканців Ковельщини, невже вони чогось бояться? А як же претензії на чесність? Адже якщо ти критикуєш когось (наприклад, місцеву владу, політиків, бізнесменів, правоохоронні органи), то, мабуть, сам маєш бути чесним, порядним, прозорим? Можливо, інформацію про редакцію, її контакти можна знайти за місцем реєстрації в мережі доменного імені сайту? Після тривалих пошуків лише на одній міжнародній платформі пошуку доменних імен https://www.whois.com/  вдалося натрапити на інформацію про реєстрацію  «Ковель media» 24 квітня 2020 року терміном на три роки на платформі Domains By Proxy, LLC аж… у далекому штаті Аризона в Сполучених Штатах Америки!!! Причому і тут інформація повністю закрита від користувачів, навпроти всіх даних (ім’я, телефон, факс, адреса, юридична назва організації) стоїть позначка REDACTED FOR PRIVACY, тобто, в перекладі «видалено для конфіденційності». Це виглядає дивно і підозріло, адже більшість відомих волинських та українських сайтів реєструється в доменній зоні ua, тобто, на українських платформах і ніколи не приховують свої реєстраційні дані. 

Критерій другий, відкриті джерела доходів. На цьому сайті ви не знайдете жодної (!!!) розміщеної будь-яким рекламодавцем реклами. Немає тут і згадок про благодійників чи отримані міжнародні гранти. Нагадую, що більшість сайтів живуть (тобто, платять заробітну плату журналістам, технічним працівникам, розвиваються) якраз з доходів від реклами. Тому відсутність на «Ковель media» рекламодавців може свідчити про два моменти, а саме:

  • Сайт створений і функціонує на тіньові, неофіційні доходи, так звані «брудні гроші»;

  • Він не цікавий рекламодавцям через низьку відвідуваність користувачів Інтернету і абсолютну закритість. 

Критерій третій, професійний колектив. І знову нічого! Ковельській громаді не відомі імена журналістів сайту «Ковель media». Вони не приходять на важливі події, офіційні заходи (або приходять таємно, інкогніто), не беруть коментарі в посадовців, відомих людей, громадських діячів. А більшість інформації, розміщеної на шпальтах видання – без автора, тобто, анонімки, або передруки інформації справжніх волинських інтернет-видань. Щоправда, є тут розділ «Блоги», у якому, крім кількох дійсно відомих, знаних на Ковельщині персоналій (діючий Ковельський міський голова Ігор Чайка, ексмер Сергій Кошарук, громадські діячі Олександр Філон та Генадій Сарапін, журналіст Ярослав Гаврилюк) найбільшими дописувачами у форматі «зради, інтриги, чутки, плітки» є декілька скандальних місцевих псевдоактивістів. Зокрема, самопроголошений «народний мер Ковеля» Володимир Косцьовят, його «продюсер», духовний натхненник і справжній автор більшості текстів «Кукукнутого» (народне прізвисько Косцьовята у Ковелі) Сергій Товкач та юний самозакоханий мажор-фантазер Андрій Миронюк. До речі, детальніше ознайомитись, хто такі насправді Косцьовят, Товкач та Миронюк можна у наших наступних публікаціях: 

 

 

Критерій четвертий, офіційна реєстрація. Сайт не зареєстрований як «інформаційна агенція», нічого не відомо про його засновників, редактора, адресу розташування редакції. Більше того, як уже згадувалось вище, навіть доменне ім’я «Ковель media» зареєстровано на іншому кінці нашої планети у далекій американській Аризоні з приховуванням абсолютно усіх реєстраційних даних!

Критерій п’ятий, об’єктивність. Її тут не має від слова зовсім. Ті матеріали сайту, які не є передруком статей з інших видань, а є «авторською» творчістю анонімних, таємних власників «Ковель media» або скандальних блогерів-псевдоактивістів Володимира «Кукукнутого» Косцьовята, Сергія «Продюсера» Товкача або Андрія «Мажора» Миронюка, містять лише одну точку зору, лише одну позицію, що є, безумовно, порушенням стандартів журналістики. 

Отже, підводячи підсумки першої частини нашого розслідування про інформаційний смітник на ім’я «Ковель media», можна сформулювати наступні тези. «Ковель media» – зареєстрований у США анонімний низькопробний сайт, який приховує від своїх читачів будь-яку інформацію про себе (хто засновник, редактор, журналісти, де адреса редакції), існує на тіньові доходи невідомих осіб, користується низькою популярністю, транслює лише одну точку зору і є в багатьох моментах платформою для зведення наклепів, з’ясування відносин, поширення чуток і відвертої брехні кількома місцевими напівадекватними псевдоактивістами. Іншими словами, це стиль роботи анонімних телеграм-каналів, а не інтернет-сайтів. В умовах інформаційної війни, розв’язаною росією проти України, вважаю, що на такі  непрозорі, приховані від громадськості сайти слід звернути увагу відповідним правоохоронним органам. Адже вони можуть становити загрозу, нагнітаючи ситуацію, розхитуючи її в окремих громадах, регіонах. При цьому не несучі жодної відповідальності за ті тони смердючого сміття,  які ці анонімні видання викидають в медіа простір. 

За неофіційною інформацією з ковельської політико-бізнесової «тусовки», реальним засновником і редактором сайту «Ковель media» є колишній журналіст газети «Волинь нова» Ярослав Гаврилюк. Який через свій складний характер, плетіння інтриг втратив роботу у найповажнішій волинській газеті і вирішив заробляти «медіа-кілерством», пишучі та поширюючи за кошти негативні матеріали про відомих людей Ковельщини (або за гроші навпаки не поширюючи певні матеріали). Але про все це – згодом, у наступних частинах нашого розслідування. До речі, на відміну від помийки «Ковель media», наше видання відкрите для усіх точок зору. Тож якщо реальний засновник цього сайту захоче вийти з тіні та висловити власну точку зору – як кажуть в Аризоні, welcome!

Коментар
26/04/2024 Четвер
25.04.2024