Перенапруга на Ватутіна

12 Січня 2015, 17:55
1840

Ще ввечері 9.01.2015р. приблизно о 19:30 на вулиці Ватутіна з першого по дев’ятий провулок був перепад напруги який тривав більше ніж 3 години, після чого вимкнули світло, також була зафіксована перенапруга в 370 вольт, що значно перевищує звичайну норму.

Мешканці будинків телефонували декілька разів в диспетчерську, та на телефонні дзвінки ніхто не відповідав. Сьогодні 12.01.2015 жителі будинків пішли до РЕС, щоб з’ясувати в чому проблема. Я опитав одного з жителів, а саме Веніславського Володимира Анатолійовича:

З чого все почалося? То що саме сталося?

- Все почалося з того, що подзвонила до мене сусідка та сказала, що у них дуже яскраве світло, на той час мене не було вдома, була моя дружина. Поки я йшов додому зателефонувала дружина та сказала ”Вдома все горить” тобто йшов дим зі всіх приладів, вона швидко зреагувала та повимикала все, згодом ми намагалися додзвонитися до чергового диспетчера та нам це не вдалося, навіть пожежна частина не могла додзвонитися в диспетчерську. Ми вирішили поїхати в міліцію там написали звернення від жителів, пішли в міську раду, хотіли ще раз зателефонувати та знову ніхто не підіймав телефон, хоча в міській раді сказали, що вони вже все знають це було десь біля 9 години вечора, а напруга була знята лише після 22:30. Вирішили піти в РЕС і цілу годину стукали у вікна, після чого вийшов охоронець з собакою та дубінкою, сказав «”чого ви стукаєте? Ніхто до вас не підійде”. Лише коли приїхав наряд міліції ми попали в середину і тільки через годину ми передали інформацію, про перенапругу.

До кого саме ви будете звертатися?

- Ми будемо звертатися до керівництва.

Зайшовши до керівника Герасимчука Андрія Вячеславовича, почали питати:

- Чи буде якась комісія?

- сьогодні буде створена комісія від філії, туди також поїде головний інженер,

- ми дзвонили до головного інженера він сказав ”я вранці був там, але я наразі за межами міста”. Коли це все буде вирішуватися? Час летить, а нам це потрібно вирішити, тому що в кожній хаті щось погоріло

- Ну комісія від філії буде

- Коли вона буде? Щоб нам всім бути на місці. Тому що як я зрозуміла комісія буде ходити по будинках та все фіксувати.

- Те що у вас згоріла техніка буде доказувати не комісія філії. До уваги будемо приймати спеціальні ліцензовані організації.

- А де саме є такі організації?

- Ви говорили з Євдокимовим?

- так, він сказав, що у Луцьку раніше була, а зараз потрібно вияснити чи вона ще є.

- Треба вияснити… (тихим тоном сказав Андрій Вячеславович ).

- Ну якщо ви є обленерго, то напевне у вас повинна бути така інформація.

- Інформацію потрібно уточнити.

- Будь ласка уточніть цю інформацію.

- Добре, але це все-таки ваше право найти ліцензіата який буде займатися цією комісією. Комісія буде створена сьогодні.

- Ми не могли зателефонувати до диспетчера, ні на один з телефоні не могли додзвонитися. Виконком також не міг зв’язатися. Напруга 370 вольт тривала 3 години.

- В ЗМІ Повідомлялося що телефон колл-центру для отримання інформації від споживачів 7-13-13

 

- ми дзвонили і на це номер там було зайнято. Це добре, що ніхто не вліз, тому, що обірвався дріт він впав на два фазних і пішла така напруга, це в любого електрика спитаєш чому піднялася напруга то він скаже, що нуль впав на фазу. Що цікаво, що виїхала група перекинула той провід зробили так щоб не було перенапруги, а потім через години півтори приїхали ремонтувати. Можливо у вас є десь зафіксовано те, що була перенапруга? Тому що в таких аварійних ситуаціях має відключатися електроенергія.

- зараз будемо з цими всіма питаннями розбиратися, якраз диспетчер і головний інженер на місці. Ви можете зачекати 15 хвилин, щоб уточнити конкретну годину коли повинна приїхати комісія.

Чекавши відповіді біля дверей, я чув як мешканці будинків розмовляють між собою, у когось погорів комп’ютер та телевізор, у когось планшет, у кожного з присутніх, в хаті щось погоріло, і потребує негайного ремонту, серед жителів були і люди похилого віку, які живуть лише на пенсії, і ніяк не зможуть відремонтувати за свій кошт телевізор або мобільний телефон який стояв на підзарядці під час перенапруги.

Зачекавши 25 хвилин ми зайшли до керівника, і він сказав, що комісія буде сьогодні о 10 годині ранку. Також зайшли до Головного інженера Колоди Сергія Олександровича.

Він сказав, що всім потрібно писати заяву, про те, що саме сталося. Жителі вирішили і Сергію Олександровичу задати кілька питань:

- що саме нам дасть ваша комісія?

- Чесно кажучи, я не знаю. Перша причина: якщо на відшкодування збитків рішення приймає технічна рада Волиньобленерго, Ковельська філія як правило в технічній раді не бере участі. Від нас, єдине, що ми зробимо це збираємо ваші заяви, наш акт обстеження, що ми обстежили, що у вас там відбулося, з метеостанції які погодні умови були, і відсилаємо на технічну раду.

За ремонт всіх приладів які погоріли гроші будуть видані ремонтному центру тобто вам усім потрібно здавати всю техніку в одну фірму, а фірма повинна бути юридичною особою, це раз, та мати ліцензію на виконання даних робіт, це два, але попередньо як здавати в фірму, будь ласка узгодьте це зі мною, по одній простій причині, щоб я перевірив ту саму фірму, щоб взнати чи маємо ми право розрахунків чи не маємо, тому що нам як юридичній особі держава трішки в цьому питанні ставить границі. Але хочу сказати вам ще одне, що великої надії на те, що Волинобленерго буде відшкодовувати ремонт – немає, по одній простій причині: ви самі бачите яка погода якщо тільки з метеостанції буде довідка, що це був шквальний вітер то…

- а те що обірвався дріт і валявся на землі 3 години під напругою та чому не спрацював захист?

- якщо ви розумієте, захист не завжди спрацьовує, захист спрацьовує при короткому замиканні, в даному випадку короткого замикання не було

- А чому стався обрив проводів?

- Тому що був вітер. Якщо довідка буде, що шквального вітру не було то у вас є шанс. Не ми даємо цю довідку, а метеостанція. Якщо вітер більше 15 метрів в секунду то рахується форс мажор.

Головний інженер говорив не звичайним тоном, а повищеним.

Вийшовши з кабінету, жителі почали писати заяви, кожен окремо. Я діставши фотоапарат з сумки, і сфотографувавши як пишуть заяви, мені сказали негайно прибрати фотоапарат, але все ж вдалося зробити кілька знімків(хоч і не вдалих. ).

Я зв’язався по телефону з Малашевською Тамарою Федорівною вона розповіла мені як відбувалася перевірка:

- Що саме говорили люди з комісії?

- вони перевіряли, звідки іде електрика від хати, також перевірили лічильники та коробки розподілення, також подивилися на зіпсовану техніку та написали акт.

Поки що це все що мені вдалося взнати в даній ситуації, надіюся, що все-таки людям відшкодують їхні збитки, або хоча б ремонт.

Макс Бурда спеціально для Kowel.com.ua

Коментар
03/12/2024 Вівторок
03.12.2024
02.12.2024