Ковельчанин судиться з адвентистами, бо вони не пускають його до церкви
Анатолій Лисюк стверджує, що протягом 2013-2015 років члени релігійної громади «Церква Адвентистів сьомого дня» із застосуванням насильницьких дій образили його релігійні почуття та обмежили участь в богослужіннях.
За словами Анатолій Петровича, відповідно до статуту, ця церква складається з віруючих, що прийняли вчення Євангелія та виконують 10 заповідей, і має мету об’єднання віруючих для спільного сповідування прийнятого віровчення, яке сповідували його батьки, а також він з дитинства. Лисюк доводить, що його навіть не повідомили про виключення з членів церковної громади, не надали можливості взяти участь та виступити на свій захист на таких зборах.
«Коли мене силою витягнули з приміщення, де проходили богослужіння, мені було завдано фізичного болю та спричинено тілесні ушкодження, в результаті чого я перебував у лікарні. На лікування мною потрачено кошти в сумі 8759 гривень. Моральну шкоду я оцінюю, виходячи з моральних страждань, які переніс протягом всього часу, будучи позбавлений своїх релігійних уподобань шляхом участі в богослужіннях в церкві», – каже Анатолій Лисюк.
Моральну шкоду він оцінив у 15 тисяч гривень, виходячи з висновку психологічної експертизи, яку надала експерт-психолог Олена Звєрєва (м. Луцьк).
Як твердить Анатолій Лисюк, члени релігійної громади закривають перед ним ворота при вході на територію, де по суботах відбуваються богослужіння, зачиняють двері самої церкви, окремі особи фізично не допускають його сюди, а коли він намагався пройти, то до нього застосовували фізичну силу.
Цивільна справа за позовом Анатолія Лисюка до релігійної громади про усунення перешкод до участі у богослужіннях розглядалася в Ковелі у відкритому судовому засіданні.
Свідок Лідія Лисюк підтвердила, що її син проповідує і вірує в Єдиного Бога, тому в нього виникли суперечки з церквою АСД, які тривають протягом кількох років, однак деталей цього їй не відомо. До неї додому неодноразово приїжджали представники церкви та просили поговорити з сином про його поведінку і релігійні погляди. Восени 2016 року вона з ним приїжджала до церкви, однак невідомі особи його не хотіли туди пускати.
Донька позивача Віта Оккіпінті суду повідомила, що її батько під час проведення суботньої школи та богослужіння міг висловлювати свою думку, інколи йому за це робили зауваження. Пізніше їй стало відомо, що його виключили з членів церкви, як їй сказали, за вживання спиртного і тютюну, але вона впевнена, що батько спиртного не вживає і не палить. Після цього, приблизно влітку 2014 року, вона приїхала з батьком до церкви, її з дітьми пропустили, а його – ні, пояснивши, що він – не член церкви.
Опитаний свідок Сергій Нікіточкін заявив, що 3 вересня 2016 року він з Анатолієм Лисюком приїхав до церкви, але їм сказали виїхати з території, при цьому хтось вдарив Лисюка ліктем під ребра, від чого йому довелось викликали швидку допомогу.
Аналогічні покази надав Геннадій Бурлука, який також повідомив, що був присутнім на заняттях суботньої школи та чув, що Лисюк висловлював свою позицію, яка не співпадала з позицією церкви, тому йому намагалися не надавати права на виступ.
Олександр Нікіточкін рідко бував на богослужіннях, але пам’ятає випадки, коли Лисюк перебивав пастора чи проповідника та висловлював своє релігійне бачення, за що отримував зауваження.
Микола Герес вважає поведінку Лисюка негідною члена церкви, оскільки він не зважаючи на виступаючих, пастора чи інших, перебиває їх, при цьому висловлює свою релігійну позицію, яка суперечить доктрині їх церкви. Микола Дмитрович був на зібранні та голосував за виключення його з церкви.
Член церкви з 1989 року Валентина Дячук викладала у суботній школі. Вона каже, що Лисюк неодноразово зривав заняття своїми виступами, якими зазначав, що члени церкви неправильно тлумачать Біблію. Неодноразово така поведінка викликала у деяких негативне ставлення, але на зауваження він не реагував, як і не реагував на неодноразові заходи впливу на нього і надані строки для виправлення.
Ярослав Юхимчук мовив, що особисто неодноразово просив Лисюка вести себе належним чином, той нібито погоджувався, але знову продовжував зривати богослужіння. Останній продовжує приходити в їх церкву, хоч і виключений звідси, і йому в цьому ніхто не перешкоджає.
Подібні покази надали Леонід Пархомчук та Володимир Білецький, який твердить, ніби були випадки, що Анатолій Лисюк своїм автомобілем намагався скоїти на нього наїзд.
Як слідує із статуту релігійної громади церкви Адвентистів сьомого дня міста Ковеля, яка погоджена з президентом західної конференції церкви АСД 11 травня 1999 року, прийняття чи виключення з членів церкви проводиться загальними церковними зборами. Статутом не передбачено судового порядку вирішення спорів щодо членства у цій церкві. Тому, на переконання суду, Анатолій Лисюк має право оскаржити рішення місцевої релігійної громади про його виключення тільки до вищестоящих органів церкви Адвентистів сьомого дня аж до Всесвітнього Союзу громад.
«Суд не має права зобов’язати членів релігійної громади вислуховувати виступи Лисюка А.П., які за своїм змістом суперечать їх релігійним переконанням… В той же час, Лисюка А.П. не позбавлено права відвідувати богослужіння в цій церкві, однак вимагається від нього дотримуватися доктрини церкви і поважати права інших членів релігійної громади», – зазначається в рішенні суду.
На думку суду, адміністрація церкви не перешкоджала Анатолію Лисюку у відвідуванні богослужінь, але окремі її члени, на свій розсуд, зважаючи на його поведінку, не бажали присутності останнього, щоб уникнути небажаних непорозумінь під час богослужінь.
Суддя Ковельського міськрайонного суду Володимир Бондар відмовив у задоволенні позову про усунення перешкод до участі у богослужіннях.
Втім, не обійшлося без скандалу. Перед судовими дебатами на прохання адвоката Ніни Демчук, яка захищала інтереси позивача, головуючий оголосив перерву. Коли суддя вийшов із судової зали, до Анатолія Лисюка підійшла слідчий Ковельського відділу поліції Олена Ткачук і зачитала йому підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 180 КК України (Незаконне перешкоджання здійсненню релігійного обряду, що зірвало або поставило під загрозу зриву релігійний обряд карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років).
Виявилося, що поліція проводить досудове розслідування кримінального провадження № 12016030110000255, внесеного в ЄРДР 11 лютого 2016 року. Отак боротися із корупціонерами та хабарниками, то ціни не було б нашим правоохоронцям!
Анатолій Лисюк хотів залишити залу, але дорогу йому перегородив один з керівників релігійної громади АСД. У процесі слідчої «процедури» Лисюку, якому стало зле, все ж вдалося вийти з приміщення, хтось з його родини викликав телефоном швидку допомогу, яка приїхала до суду і госпіталізувала останнього.
Коментарі