Як з Ковеля зробит smart city: думки експертів

10 Жовтня 2020, 12:00
Місто / Фото ілюстративне 3066
Місто / Фото ілюстративне

У Ковелі відбувся захід «Смарт сіті як еко система міста».

Тематичний бізнес-сніданок про те, як зробити Ковель комфортним для жителів та гостей міста,  8 жовтня в ресторані «Classic», організував кандидат на посаду Ковельського міського голови від «Європейської Солідарності» Сергій Кошарук.

«Сьогодні ми пробуємо формат бізнес-сніданку, на якому проговоримо наміри створення у Ковелі служби 911, яка по суті буде формуватися на основі системи смарт-міста, smart city. Тобто сучасні технології, які допоможуть зробити кращі комунікації учасників замовлення послуги і їх виконавця», — пояснює Сергій Кошарук.

Політик висловив бажання, щоб найкращі практики, які обговорили під час зустрічі, втілили у Ковелі.


 

Одним із головних спікерів став директор з розвитку бізнесу ізраїльської компанії «AuxBridge» в Україні Олексій Любецький.

Він розповів, що концепція розумного міста складається із розумного управління й освіти, охорони здоров’я, житлобудування, мобільності, інфраструктури, технологій та розумних громадян.

Місто розглядають як сукупність різних середовищ, до якого належать органи правопорядку, транспорт, МНС, житлово-комунальне господарство, прибирання сміття та інші важливі структури, які відповідають за комфортне життя містян.

Важливо, щоб вони взаємодіяли і мали платформу для комунікації — один сайт або додаток. Також це передбачає систему різноманітних датчиків та камер відеоспостереження, які будуть надсилати інформацію до одного аналітичного центру. 

Злагоджена система розумного міста запобігає надзвичайним ситуаціям (пожежам, проривам, тощо), які досить дорого ліквідувати, чим згодом економить кошти для міста.

Спеціаліст також наголошував на тому, що важливо проводити опитування серед жителів Ковеля, які сервіси їм необхідні. Оскільки у Ковелі є приклад, коли у місцеві маршрутки встановили gps-трекери, щоб відстежувати прибуття транспорту через сайт і додаток, однак таке нововведення не прижилося серед ковельчан.

«Нам дуже часто кажуть, що наші люди не готові до такого. А ви були готові до смартфону? Або до такого сервісу як «Нова пошта»? Або банкінгу? Таких як «Монобанк», «Приват24»? Або інших мобільних речей? Викликати таксі через додаток? Тобто, це все такі речі, які економлять час», –  зазначає Олексій Любецький.

Через відеозв’язок перед присутніми також виступив колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Він зі свого досвіду розповів про те, на яких інфраструктурних проєктах варто зосередитися у Ковелі.


 

«Україна йде шляхом децентралізації. І насправді, об’єднані громади будуть мати все більше і більше звершень. І тут дуже важливо, щоб була фаховість людей на місцях. Щоб переконали українців, що зміни можливі. І завдяки децентралізації у вас з’явився непоганий ресурс, коли ці зміни реально і можливо зробити. 

Що стосується Ковеля. Я би нікому не радив будувати гіперлуп у Ковелі. Але тим не менше, є дуже багато цікавих проєктів, які би вам слід розвивати. В першу чергу, це географічне положення самого міста, це залізничний вузол, наближеність до декількох кордонів, це захід України. Просто подивіться досвід Польщі, тих районів, які межують з Німеччиною. На чому вони робили акцент. В першу чергу на різниці цін. На відпочинку, на розвагах. Саме таким чином вони отримали масу німців, як приїздили в Польщу спершу провести вікенд, потім відпочити, потім започаткувати свій бізнес у Польщі. І економіка Польщі почала розвиватися. Це так само логічний шлях і для Ковеля.

Колишній міністр також акцентував увагу на тому, що розбудову міста варто планувати на багато років вперед.

Друге, на чому б я радив робити акцент. Це правильне зонування міста. Якщо ви зможете розробити такий міні-стратегічний генеральний план для Ковеля, ви виграєте потім на десятки років вперед. Бо цього генерального плану фактично немає в жодного міста в Україні.

Те, що є в Києві, Дніпрі чи у Львові, це такі концепції, але не чіткий план зеленими і голубими зонами. Яка висотність? Де що має будуватися, де мають бути парки, де очисні споруди, де сміттєспалювальні заводи? От на ці всі виклики треба давати відповідь.

Третє — це транспорт міський. Це переважно у вас автобусне сполучення. Піднімаєте хвилю щодо екологічності. Треба відмовлятися від дизельних маршруток. Переходити на електробуси. І тут знову ж для Ковеля може зіграти вирішальну роль географічне становище. ЄС все більше дивиться на схід, за кордон Європейського Союзу.

Насправді не так складно отримати грант і за рахунок цього переобладнати чи міський транспорт, чи інфраструктуру соціальну: садочки, школи, музеї. Чи отримати будь-який доступ до ресурсів, таких як очисні споруди, сміттєспалювальні заводи. Тут просто має бути активна позиція. У Ковеля досить багато міст-партнерів в Європейському Союзі. Це теж можна використовувати», – підкреслив Володимир Омелян. 

Під час розмови також підняли тему важливого для Ковеля поїзда «Ковель–Хелм», який запустили у 2017 році і припинив курсувати в 2019 році. Також про проєкт створення залізничного хабу в місті. 

«Ми ним серйозно займалися. Але найбільша проблема — це сама «Укрзалізниця». Незважаючи на те, що я їх там бив ледве не ногами, вони не рухаються, вони не міняються, продовжують красти і нічого не робити. Тому чекати від них серйозні інвестиції на створення логічтичного хабу, просто не варто. Бо у них цих грошей банально немає. І вони появляться, лише коли буде якісний керівник і якісна реформа, і після цього через 3 роки. Я би радив вам контактувати з великим бізнесом»,  – порадив колишній міністр.

Щоб відновити поїзд до Хелму, Володими Омелян порадив піднімати хайп і привертати увагу до цього проєкту.

«Я пам’ятаю переговори, коли ми запускали цей потяг. У нього ніхто не вірив, і ніхто особливо не хотів, бо це додаткова головна біль для «Укрзалізниці» і польської залізниці. Але він поїхав. І насправді був дійно популярним. Там були певні питання щодо заправки потягу, але я вважаю, що це штучно надумані проблеми, це просто небажання Львівської залізниці цим серйозно займатися. Я би просто піднімав публічний хайп, максимально публічну увагу, і цей проєкт буде дуже легко відновити», – порадив Володимир Омелян.

Через відеозв’язок також виступив СЕО компанії «AuxBridge» Майкл Гірел


 

Він закликав сприймати місцеву владу, як найманих менеджерів або директорів, за яких ми проголосували і з якими ви укладаєте договір на виконання послуг. 

Майкл Гірел представив платформу, яка працює у Єрусалимі. У даному місті є сервіс, де жителі міста електронно укладають декларацію з місцевою владою на усунення поломок, міських небезпек або інших проблем на вулицях. На даному сайті жителі міста можуть залишити заявку із місцем та описом проблеми та чіткою вимогою за який час це необхідно виконати. 

Сніданок завершився виступом Ярослава Білінського, який розповів про створення бренду міста. Він зазначив про важливість дизайн коду і те, як важливо домовлятися з підприємцями щодо того, щоб оформляти будівлі і вивіски в одному стилі. 

Читайте також: Президент підписав закон про обмеження штрафів по кредитах


 

Підписуйтеся на сторінку Район.Ковель у Facebook та слідкуйте за Instagram «rayon.kovel», де оперативно оновлюється інформація.

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39