West Media Forum: Зберегти традиції, використати технології

10 Вересня 2017, 15:07
1359

На West Media Forum у Луцьку говорили про виклики, які постають перед журналістами в цифрову епоху.

Регіональний медіафорум під назвою «Інновації в медіа: глобальне бачення, локальні рішення», що вже вдруге відбувся в обласному центрі Волині, зібрав представників столичних і місцевих ЗМІ, які ділилися досвідом та баченням того, як має розвиватися журналістика в цифровому світі.

Експерти з Києва, Рівного, Луцька, Львова та інших міст розповідали про інструменти та стратегії, завдяки яким можна привабити аудиторію в медіа. Захід відбувся 8 вересня в культурно-розважальному комплексі «Адреналін Сіті».

Організатори форуму – бізнес-академія практичного менеджменту PMBA та холдинг CID MEDIA GROUP.

Модератор заходу, головний редактор журналу «Український тиждень» Дмитро Крапивенко, окреслив один із найважливіших викликів, що постає перед медіакомпаніями: як зберегти традиції, які ЗМІ напрацьовували роками, та поєднати їх із сучасними технологіями. Також Крапивенко поділився редакційними правилами «Тижня».

 


 

«Повільні медіа», які висвітлюють теми глибше, мають переваги над «фабриками контенту», для яких важливішим є нагнітання трафіку. Інформаційний фастфуд насичує швидкими, але неякісними новинами. Кількість же професійних споживачів, які хочуть долучитися до елітарної культури «повільних медіа», є більшою, ніж можна уявити. Серйозні матеріали, в які журналіст вкладає багато часу й зусиль, можуть жити роками. Наприклад, тексти «Тижня» про Іловайську трирічної давності читають і досі, – зауважив Дмитро Крапивенко. 

Ігор Чайка, голова Незалежної медіа-профспілки України, присвятив свою доповідь роздержавленню ЗМІ.

 

Влада не хоче відпускати від себе медіа, не бажає покидати майданчики, де можна розповідати про себе. Інший аспект – майнові конфлікти. Несамовите бажання не віддавати приміщення редакції зриває дах у чиновників. Вони не зважають ні на закони, ні на правила пристойності, – мовив спікер. 

Катерина Шаповал, редактор рубрики «Бізнес» у журналі «Новое время», поділилася секретами «упаковки тексту». Катерина розповіла, як зробити довгий матеріал читабельним: переконати людину, чому вона має прочитати статтю, показати масштаб події, ілюструвати її цифрами та іншими фактами.

 

У тексту має бути «піжама» – цікавий, смішний або навіть парадоксальний репортажний момент. Не слід вигадувати героїв. Пишіть просто, зрозуміло. Кожен розділ статті слід задумувати як окремий міні-текст, – порадила спікерка.

Журналіст Денис Казанський розповів про перспективу стати відеоблогером в Україні. Сам Казанський не тільки займається розслідуваннями, а й веде блоги.

В Україні ніша практично не зайнята. Хоча будь-яка молода людина, яка має смартфон і штатив, може створити свій канал. Головне – робити цікавий продукт, в Youtube всі на рівних умовах.Топові блогери заробляють тисячі доларів, – розповів Казанський. – Шарм відеоблогерства – у зворотному зв’язку: автору ролика можна писати, коментувати його сюжет.

Публіцист, відеограф Станіслав Козлюк розповів присутнім про імерсивну журналістику, яка передбачає занурення в історію й співпереживання їй. Досягти такого ефекту можна завдяки сферичній фото- та відеозйомці, кут огляду якої складає 360 градусів. Формат дозволяє людині побачити картинку своїми очима й зробити власні висновки, без чужих думок.

 


 

Наталія Пахайчук із Луцька, керівник мережі гіперлокальних видань Район.in.ua, розповіла про унікальний проект медіахолдингу СID Media Group – першу україномовну неспеціалізовану газету шрифтом Брайля «Сім’я і дім». Така преса стала справжнім подарунком для людей із порушеннями зору й хорошим прикладом соціальної відповідальності бізнесу.

 


 

Віталій Голубєв, головний редактор видавничого дому «Ого» у Рівному, поділився професійними секретами про те, як встигати та заробляти більше. Він розповів про планування коротко- і довготермінових цілей та про позиціонування себе в журналістській спільноті.

 


 

Олег Онисько, шеф-редактор інтернет-видання «Zaxid.net», розповів про інновації й традиції в ЗМІ та навів ознаки успішного регіонального медіа. Це, зокрема, відвідуваність і цитування всеукраїнськими виданнями.

 


 

А Лєра Лауда, редактор спецпроектів інтернет-видання «БЖ», розповіла про нові шляхи монетизації ЗМІ та запуск локальних видань у десяти містах України.

 




 

Коментарі
11 Вересня 2017, 12:26
Заголовок статтєйки - ну геть як з совіцьких компартєйних газеток злизаний...
Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024
24.04.2024