У Ковелі взяли «заручниками» мешканців багатоповерхівки

03 Жовтня 2017, 18:45

Безпрецедентні події розгорталися впродовж минулої доби на вулиці Садовій густонаселеного району міста залізничників, де понад добу мешканці 80-квартирного житлового будинку безуспішно силувалися вибратися з полону практично заблокованої прибудинкової території.

Коли спозаранку жителі багатоповерхівки, аби дістатися місця своєї роботи, намагалися виїхати з двору, то не змогли цього зробити, бо проїзд перекривав Mercedes-Benz, залишений невідомим водієм прямісінько посеред дороги. Випадкові свідки могли бачити, як вправлялися у майстерності водії, аби високими бордюрами об’їхати, протиснувшись між деревом, неочікувану перешкоду…

Надвечір картина не змінилася: пристаркувате творіння німецького автопрому немов глузувало з українських громадян, які по закінченні трудового дня вертаючись додому, вперлися в непорушну «корму», гламурного кольору, автівки.

 



 

Як згодом стало відомо нашому виданню зі слів очевидців, перші повідомлення до Національної поліції надійшли ще минулого ранку. Згодом, обурені ковельчани знову-таки неодноразово телефонували на «102», аби домогтися від органів правопорядку їх обов’язку забезпечити виконання Закону.

Свідки інформували, що в усіх випадках повідомлень на «гарячу лінію» поліція на повідомлення формально реагувала: патрульний екіпаж прибував на місце оперативно, в межах п’яти хвилин. А толку?! Раз-по-раз браві полісмени витрачали моторесурс службового спецавтомобіля ISUZU, паливо і, головне, дорогоцінний час для реальної боротьби зі злочинністю.

 


 

Щоразу інші обурені мешканці змушені були повсякчас вислуховувати оповідки правоохоронців, мовляв, у них то немає повноважень евакуювати транспортний засіб правопорушника, то немає автомобіля-евакуатора, то немає грошей, аби залучити евакуаційний транспорт когось із численних приватників-ковельчан, що заробляють собі на життя доставкою вживаного євротранспорту в Україну. І, за словами патрульних, повноважень укласти з ними договір місцеві підрозділи не мають права, бо це компетенція обласних поліцейських «верхів».

У цьому випадку, як у краплі води океан, відображена вся система реформованої Національної поліції. Ззовні привабливо екіпірована новенькою формою з амуніцією, потужними позашляховиками та сучасними засобами комунікації, а по факту, з середини – якась безпорадна структура, яка не в змозі впоратися із банальним правопорушенням!

Отож, згідно підпункту «д» пункту 15.10 Правил дорожнього руху, стоянка забороняється у місцях, де транспортний засіб, що стоїть, зробить неможливим рух інших транспортних засобів або створить перешкоду для руху пішоходів. Для будь-кого є очевидним, що у випадку стоянки автомобіля Mercedes-Benz з державними номерами «АС 5182 ВО» має місце порушення законодавства, встановленого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306, якою затверджені ці Правила.

Що ж мали робити поліціяни в даному випадку? Відповідь теж очевидна: знову ж таки виконати норми права! Постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року № 1102 затверджено Порядок тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках, який і визначає процедуру тимчасового затримання, зберігання транспортних засобів та їх повернення.

Отож, тимчасове затримання транспортного засобу поліцейським проводиться у випадках, передбачених статтею 265-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема, у разі, коли неможливо усунути причину затримання на місці виявлення адміністративного правопорушення, і передбачає примусове припинення використання такого транспортного засобу шляхом його блокування за допомогою технічних пристроїв або доставлення на спеціальний майданчик чи стоянку, якщо транспортний засіб створює значні перешкоди дорожньому руху.

Доставлення транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку здійснюється за допомогою спеціальних автомобілів – евакуаторів, у тому числі тих, що належать підприємствам, установам та організаціям, які провадять діяльність, пов’язану з транспортуванням транспортних засобів, і з якими територіальним органом Національної поліції укладені в установленому порядку договори.

Для доставлення транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку поліцейський викликає евакуатор через чергового відповідного територіального органу Національної поліції.

 


 

Далі чітко регламентовані формальності: «Після прибуття евакуатора поліцейський у присутності двох свідків і представника підприємства, установи або організації, яким належить евакуатор, складає встановленої форми акт огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, який підписують присутні під час його складання особи: особа, яка прийняла рішення про тимчасове затримання транспортного засобу, особа, що виконує роботи з доставлення такого засобу на спеціальний майданчик чи стоянку, два свідки… До акта огляду та тимчасового затримання транспортного засобу за можливості додається фотографія транспортного засобу, що підлягає тимчасовому затриманню, і перелік речей, які перебувають у ньому».

Припустимо, що дійсно може скластися ситуація, коли доставити транспортний засіб на спеціальний майданчик чи стоянку неможливо.

Ось, наприклад, не уклав керівник територіального органу Національної поліції, він же – начальник Головного управління у Волинській області, генерал поліції третього рангу Петро Шпига (на фото), визначений законодавством договір на транспортування евакуаторами затриманих автомобілів? Проігнорував головний правоохоронець Волині безпосередні вимоги права і виконати їх підлеглий генералу лейтенант не має змоги?

 


 

Так уже склалося, що вчиняти правочини тепер мають лише юридичні особи публічного права – територіальні органи Національної поліції. А територіальні підрозділи ГУНП – відділи та відділення, розкидані по населених пунктах області, прав юридичних осіб позбавлені вже більш, як два роки тому. Ось і маються низові поліцейські між «молотом і ковадлом», між бездіяльністю генералів та вимогами закону служити «суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку».

На такий випадок Уряд теж розтолкував: «…поліцейський проводить його [автомобіля – ред.] затримання шляхом блокування з дотриманням, умов безпеки дорожнього руху». При цьому, «у разі відсутності водія, транспортний засіб якого доставляється на спеціальний майданчик чи стоянку або блокується, поліцейський залишає на місці, де був автомобіль, або під його склоочисниками повідомлення про тимчасове затримання транспортного засобу та необхідність прибуття такого водія до територіального органу Національної поліції для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення або винесення постанови у справі про адміністративне правопорушення. Розблокування транспортного засобу здійснюється поліцейським після складення протоколу про адміністративне правопорушення або винесення постанови у справі про адміністративне правопорушення».

Повернення тимчасово затриманого транспортного засобу, який зберігається на спеціальному майданчику чи стоянці, здійснюється за письмовим зверненням його водія, власника (співвласника) за умови оплати ним витрат, пов’язаних з транспортуванням та зберіганням такого транспортного засобу, та пред’явлення відповідної постанови у справі про адміністративне правопорушення або протоколу про адміністративне правопорушення у разі їх складення.

За транспортування і зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику чи стоянці справляється плата у встановленому спільним наказом МВС, Мінфіну та Мінекономіки розмірі.

 


 

Дійшло до абсурду: занепокоєні бездіяльністю поліції громадяни вже напряму телефонували черговому оператору в Луцьку, лейтенанту поліції Могильонцю з вимогою виконувати урядові постанови. А для захисту своїх законних інтересів жильці багатоповерхівки «підключили» активного сусіда – мешканця цієї ж вулиці, депутата Ковельської міської ради Володимира Косцьов’ята. Володимир Кирилович попри те, що працював з періодикою у читальній залі Ковельської центральної районної бібліотеки, невідкладно зв’язався з черговим поліції і озвучив скаргу на адресу її волинського керівництва.

Як стало відомо журналістам нашого видання, власником Mercedes-Benz є 47-річний уродженець міста Омська, що в Російській Федерації. Як би там не було, але в Україні сновигають диверсійно-розвідувальні групи, які вчиняють напади, в тому числі й на іноземні консульства. У випадку на вулиці Садовій, то жодної настороженості спецслужб! А якби багажник двотонного легковика був начинений вибухівкою? У країнах, де держава (а поліція – це і є прямий представник держави) дбає про безпеку своїх громадян, навіть залишений безхазяйний пакет чи сумка стають об’єктом посиленої уваги спецслужб. В Україні, яка воює за свою територіальну цілісність, біля будинку з майже сотнею квартир стоїть потенційно небезпечний об’єкт.

Закон вимагає невідворотності покарання за його порушення. Що ж ми маємо в даній ситуації? Посеред ночі двір все ж розблокували. Водій іномарки у темряві перегнав її за ріг будинку на вулиці Будищанській. Прямісінько під магазин релігійної атрибутики «Ікона». Напевно, в знак подяки Всевишньому, що через нерозторопність поліції залишився непокараним за тривалі незручності, які завдав десяткам людей.