Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
«Ковельводоканал» і міська влада обманюють громадян відносно тарифів
«Ковельводоканал» і міська влада обманюють громадян відносно тарифів

«Ковельводоканал» і міська влада обманюють громадян відносно тарифів, – Ігор Пащук. БЛОГ

12:15 03.11.2018
2275

Чергову відписку отримав я (та й ще з порушенням термінів) із Ковельської міської ради тепер уже на своє звернення від 31 липня 2018 року.

Нагадаю, що УВКГ «Ковельводоканал» грубо порушив Договір від 8 січня 2014 р. за № 761 (практично з початку його складання): в розрахунки по водовідведенню закладались показники значно вищі ніж норми споживання холодної води, хоча у вказаному Договорі норми споживання по центральному постачанні холодної води та водовідведення – однакові.

На протязі чотирьох років змінювались норми споживання, ніж вказані у Договорі № 761, а керівництво «Ковельводоканалу» ні разу не коригувало, не переглядало, не переукладало Договір (і не тільки зі мною), хоча це передбачено п. 32 вказаного Договору. А в грудні 2017 р. та в січні 2018 р. показники водовідведення норми споживання були виставлені втричі більше, ніж за водопостачання.

Про довільне трактування «грамотіями» водоканалу норм і законів вже писано мною не один раз. Нагадаю, що п. 11, 14, 17 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», які затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 р., поширюються на всіх однаково, як на споживачів, так і на виконавців, особливо з питань водовідведення.

Район. Ковель у публікації «Ковельводоканал» підняв тарифи на воду і витратить 30 тисяч гривень на телефон для свого начальника» інформує, що водоканал безпідставно включив обслуговування та повірки квартирних лічильників на системні водовідведення (каналізацію) у собівартість послуг у Структуру тарифу. Мовляв, підприємство не має права це робити, і що з людей роками протиправно брали платню. І там же прозвучало: «Правда на вашій стороні. Звертайтеся до суду», – порадив головуючий на виконкомі перший заступник міського голови Михайло Гетьман».


Крім того, в час дії Договору від 8 січня 2014 р. за № 761 був відсутній квартирний каналізаційний лічильник і квартирний лічильник на системі холодного водопостачання. Отже, були підстави перегляду та перерахунку «розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання», як передбачає пункт 5 частини 2 статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Натомість в листах-відповідях сказано: «Підстав для проведення перерахунку немає» (лист виконавчого комітету Ковельської міської ради від 19.02.2018 р. № П-253); «…немає ніяких підстав для проведення перерахунку» (лист «Ковельводоканалу» від 14.03.18 р. № 874/1); «…немає ніяких підстав по проведенню перерахунків» (лист «Ковельводоканалу» № 351 від 11.05.2018 р.); «…за неправильні нарахування послуг по водовідведенню розглядалося і Вам було надано вичерпні відповіді на попередні звернення» (лист «Ковельводоканалу» № 726 від 21.06.2018 р.).

Насправді ж, багатократне збільшення нарахувань за водовідведення (особливо в грудні 2017 р. та в січні 2018 р.) без перегляду та переукладання договорів, пов’язане з бажанням владних жлобів обдерти ковельчан та пришвидшити встановлення квартирних лічильників на систему холодного водопостачання за рахунок самих містян, навіть нехтуючи категорії населення яким би влада зобов’язана допомогти. Про це свідчить і лист-відповідь «Ковельводоканалу» від 30.01.18 р. № 255: «Вам необхідно провести установку лічильника холодної води та подати у відділ обліку та збуту відповідні документи».

І ні слова не сказано про необхідність переукласти Договір. Адже, в договорах споживачів питної води, квартири яких не були облаштовані засобами обліку, вказано однакові норми споживання по холодному водопостачанню та водовідведенню. А для кого пункт 2 частини 2 статті 8 Закони України «Про житлово-комунальні послуги»? Тут чітко вказується: «Виконавець комунальної послуги зобов’язаний готувати та укладати із споживачем договори про надання комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов їх виконання згідно з типовим договором».

У той же час, згідно діючого законодавства, в Структуру тарифу централізованого водопостачання та водовідведення (далі – ЦВВ) входять: «Витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт (включаючи демонтаж, транспортування і монтаж) засобів обліку води, які є власністю ліцензіата». Тобто, ліцензіат мав власні лічильники і не спішив встановлювати їх населенню.

Але чиновники «Ковельводоканалу» та місцевого самоврядування замість дотримання і виконання вимог діючого законодавства обдурюють ковельчан за формулою «Роттердам плюс». З мешканців багатоквартирних будинків стягували і продовжують стягувати платню за ненадані послуги по обслуговування та повірки неіснуючих квартирних лічильників на централізованому водовідведенню, незаконно включивши собівартість ненаданих послуг в Структуру тарифу, при чому перерахунок не проводився. З абонентів-споживачів, квартири яких не мають квартирних засобів обліку холодної води, стягували платню за ненадані послуги з обслуговування та повірки квартирних лічильників на централізованому водопостачанню, при цьому перерахунок не проводився шляхом виключення з Структури тарифу собівартість не наданих послуг. З абонентів-споживачів, квартири яких мають квартирні засоби обліку води, стягували щомісячну платню по тарифу і додаткову незаконну платню за повірку лічильника – 70 гривень. У даному випадку ковельчани за послугу платили двічі!

Керівництво «Ковельводоканалу» та місцевого самоврядування повністю знехтували пунктом 6 «Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт», який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474, де сказано: «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок виконавців».

А для кого пункт 5 частини 2 статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»? Тут наголошується, що виконавець комунальної послуги зобов’язаний розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених Договором про надання комунальних послуг.

Шановні ковельчани, прокоментуйте фразу з листа «Ковельводоканалу» № 737 від 26.06.2018 р. до начальника управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконкому Ковельської міської ради: «Діюче законодавство не передбачає механізму повернення коштів, тим споживачам, яким не були повірені засоби обліку води за час дії вищезгаданих тарифів». Як же так?! А законодавством України передбачено механізм брати гроші за ненадані послуги? Хіба закон передбачає механізм, щоб порушувати договір?

Однією із складових витрат на збут є «Витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт (включаючи демонтаж, транспортування і монтаж) засобів обліку води, які є власністю ліцензіата». На сайтах «Ковельводоканалу» та Ковельської міської ради, на сторінках місцевої газети «Вісті Ковельщини» відсутні відомості про виведення даної складової із Структури тарифу ЦВВ. На мою думку, з ковельчан на даний час продовжують стягувати платню за не надану послугу. Хотів би, щоб мені надали розрахунки «Витрати на збут…», починаючи з 2016 року.

Так само незаконно поступили із споживачами холодної води, які не мали квартирних засобів обліку води, в 57 багатоквартирних будинків (підведена гаряча і холодна вода). Адже в повідомлені «Зміна методики нарахування за водовідведення від гарячої води!» на сайті УВКГ «Ковельводоканал» від 15.12.2017 р. жодного слова про перегляд і переукладання договорів. У в договорах споживачів питної води, квартири яких не мають засобів обліку, вказано однакові норми споживання по холодному водопостачанню та водовідведенню.

І так само незаконно поступили із споживачами в багатоквартирних будинках, які не мали квартирних засобів обліку води, до яких підведена тільки холодна вода. А для кого написано пункт 2 частини 2 статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»? Виконавець комунальної послуги «зобов’язаний готувати та укладати із споживачем договори про надання комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов їх виконання згідно з типовим договором». Більше того, проводити розподіл різниці показників між будинковим лічильником води і суми квартирних лічильників виконавець повинен, як стверджує ч. 4 ст. 10 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади…».

Такої «методики» ні УВКГ «Ковельводоканал» (а в статті посилаються на методику!), а ні Ковельський виконком не надали. «Методика» на даний час відсутня! А розподіл, починаючи з грудня 2017 року, в Ковелі вже вчинили, знехтувавши переглядом і переукладанням існуючих договорів. Чому досі не надана «методика»? Адже я прошу її ще з початку 2018 року! Як можна було проводити зміни в нарахуванні при відсутності «методики»?

У відповідь – суцільна брехня від посадовців: «…розрахунки з споживачами проводяться відповідно до затверджених тарифів, на основі укладених із споживачами договорів і згідно нормами та вимогами чинного законодавства» (лист «Ковельводоканалу» № 726 від 21.06.2018 р.); «За результатами розгляду звернення Пащука І.І. йому було надано вичерпну відповідь, яка ним не оскаржувалася» (лист «Ковельводоканалу» № 351 від 11.05.2018 р.).

А де ж відповіді на мої звернення до УВКГ «Ковельводоканал» від 31.05.18 р. № 21, від 20.06.18 р. № 26, від 25.06.18 р. № 29? І до міського голови Олега Кіндера мій лист від 31.07.18 р. за № П-253/7 (про бездіяльність управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконкому міської ради) – також залишився без відповіді. Хоча пункт 5 частини 2 статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» наголошує, що виконавець комунальної послуги зобов’язаний «розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених Договором про надання комунальних послуг».

З якого дива стягувалася платня за ненадані послуги по обслуговуванню квартирних засобів обліку, коли в квартирі відсутні лічильники на каналізацію і холодну воду:

- по централізованому водопостачанню (п.п. 3.5, 3.6) – 0,0429 грн./м3 (без ПДВ) по додатку 70 постанови НКРЕКП № 311 від 22.03.2017 р., і 0,0442 грн./м3 (без ПДВ) по додатку 70 постанови НКРЕКП № 1502 від 01.09.2016 р.;

- по централізованому водовідведенню (п.п. 3.5, 3.6) – 0,0687 грн./м3 (без ПДВ) по додатку 70 постанови НКРЕКП № 311 від 22.03.2017 р., і 0,0727грн./м3 (без ПДВ) по додатку 70 постанови НКРЕКП № 1502 від 01.09.2016 р.;

- разом (п.п. 3.5, 3.6) – 0,1116 грн./м3 (без ПДВ) по додатку 70 постанови НКРЕКП № 311 від 22.03.2017 р., і 0,1169грн./м3 (без ПДВ) по додатку 70 постанови НКРЕКП № 1502 від 01.09.2016 р.

І тільки з 01.01.2018 року, відповідно до рішення виконавчого комітету Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р., із Структури тарифу на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення з використанням внутрішньобудинкових систем (далі – ЦПХВВзВВС) по пунктах 3.5 та 3.6 відсутні нарахування по обслуговуванню квартирних засобів обліку. Але незрозуміло, чому при зняті з тарифу собівартості послуг в розділі 3 «Витрати на збут» - обслуговування каналізаційних та водяних засобів обліку (п. 3.5, 3.6) в багатоквартирних будинках ліцензіат залишив п. 3.2 «Витрати на оплату праці», п. 3.3 «Відрахування на соціальні заходи», п. 3.7 «Витрати на оплату послуг банків та інших установ…», п. 3.8 «Інші витрати».

Адже вказані витрати в Структурі тарифу ЦВВ входять в Структуру тарифу ЦПХВВзВВС, як «пряма частка витрат на централізоване водопостачання та водовідведення» (і навіть більше):

- 0,1794 грн./м3 (по водопостачанню) та 0,2954 грн./м3 (без ПДВ, по водовідведенню), згідно додатку 61 (ЦВВ) постанови НКРЕКП № 1501 від 01.09.2016 р., і додатку 70 (ЦПХВВзВВС) постанови НКРЕКП № 1502 від 01.09.2016 р.;

- 0,2209 грн./м3 (без ПДВ, по водопостачанню) та 0,3725 грн./м3 (без ПДВ, по водовідведенню), згідно додатку 61 (ЦВВ) постанови НКРЕКП № 310 від 22.03.2017 р., і додатку 70 (ЦПХВВзВВС) постанови НКРЕКП № 311 від 22.03.2017 р.;

- 0,2182 грн./м3 (без ПДВ, по водопостачанню) та 0,3681 грн./м3 (без ПДВ, по водовідведенню), згідно додатків 1 (ЦВВ) і 2 (ЦПХВВзВВС) рішення виконавчого комітету Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р.;

- 0,2350 грн./м3 (без ПДВ, по водопостачанню), а ось по водовідведенню в Структурі тарифу ЦПХВВзВВС пряма частка складає 0,4008 грн./м3 (без ПДВ), що становить більше (!?), ніж по Структурі тарифу ЦВВ 0,3964 грн./м3 (без ПДВ) (!?), згідно додатку № 1 (ЦВВ) і додатку № 2 (ЦПХВВзВВС) рішення виконавчого комітету Ковельської міської ради № 184 від 14.06.2018 р.

Слід зауважити, що це перше незрозуміле перевищення «прямої частки» по каналізації! Які можуть бути повторні нарахування у розділі 3 «Витрати на збут» Структури тарифу ЦПХВВзВВС: «Витрати на оплату праці», «Відрахування на соціальні заходи», «Інші витрати», в тому числі «Витрати на оплату послуг банків та інших установ з приймання і перерахування коштів споживачів», якщо «Ліцензована діяльність підприємства з надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення закінчується на межі балансової належності мереж виробника та споживача. Діяльність у багатоквартирному будинку – неліцензований вид діяльності, тому витрати її здійснення не включаються до тарифів на виробництво послуг з централізованого водопостачання та водовідведення» (лист «Ковельводоканалу» № 737 від 26.06.2018 р. до начальника УКБ та ЖКГ виконкому міської ради Андрія Стернічука).

Хочу зауважити, що «витрати на технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання, водовідведення включаються до складу тарифу на утримання будинкових споруд та при будинкових територій» (лист «Ковельводоканалу» від 27.04.18 р. № 306). Повний АБСУРД! Послуги «Ковельводоканал» не надає, а оплату з мешканців багатоповерхових будинків здирає, ще й по третьому розділу двічі!

Взагалі ідіотично звучить фраза в листі «Ковельводоканал» № 737 від 26.06.2018 р. до начальника керівника УКБ та ЖКГ: «При цьому витрати на абонентське обслуговування в багатоквартирних будинках до собівартості на централізоване водопостачання та водовідведення не враховані». Адже, пункт 3.1 Структури тарифу ЦПХВВзВВС («частка прямих витрат на централізоване водопостачання та водовідведення») включає з Структури тарифу ЦВВ складову витрат на збут – «Витрати на оплату послуг банків та інших установ з приймання і перерахування коштів споживачів».

Жодний нормативний документ (ні п.16 Постанови КМУ від 01.06.2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», ні п. 3.3 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затверджений Постановою НКРЕКП від 10.03.2016 № 302, ані додаток № 11 «Витрати на збут з централізованого водопостачання та водовідведення» до Процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення постановою НКРЕКП від 24.03.2016 № 364.) не передбачає стягувати платню з мешканців багатоквартирних будинків «за абонентське обслуговування» двічі.

Сьогодні прошу чиновників, щоб мені надали вказані розрахунки «Витрати на збут…», починаючи з 2016 року. Слід зауважити, що до постанови НКРЕКП № 1502 від 01.09.2016 р. таких нарахувань не було, про що засвідчує єдиний Структурний тариф (і для багатоквартирних будинків, і для індивідуальних осель), затверджений постановою НКРЕКП від 30.05.2014 р. № 627. Додаток № 70 постанови НКРЕКП № 2868 від 26.11.2015 р. у мерії відмовились надати (а у листі заступника міського голови Андрія Товстиги від 17.09.2018 р. за № П-253/8 міститься брехня, начебто всі постанови надавались)!

Отож, з ковельчан, які проживають в багатоповерхових будинках, свідомо і незаконно здирають по Структурі тарифу, розділ 3 «Витрати на збут»:

- 0,3267 грн./м3 (без ПДВ, по водопостачанню) та 0,5207 грн./м3 (без ПДВ, по водовідведенню), згідно додатку № 2 (ЦПХВВзВВС) рішення виконавчого комітету Ковельської міської ради № 184 від 14.06.2018 р., разом – 0,8474 грн./м3 (без ПДВ);

- 0,3076 грн./м3 (без ПДВ, по водопостачанню) та 0,4858 грн./м3 (без ПДВ, по водовідведенню), згідно додатку № 2 (ЦПХВВзВВС) рішення виконавчого комітету Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р., разом – 0,7934 грн./м3 (без ПДВ).

Так само і раніше ковельчан з багатоквартирних будинків, які не мали квартирних лічильників, обдурювали:

- 0,3505 грн./м3 (без ПДВ, по водопостачанню) та 0,5542 грн./м3 (без ПДВ, по водовідведенню) згідно додатку № 70 (ЦПХВВзВВС) постанови НКРЕКП № 311 від 22.03.2017 р., разом – 0,9047 грн./м3 (без ПДВ);

- 0,2986 грн./м3 (по водопостачанню) та 0,4907 грн./м3 (без ПДВ, по водовідведенню), згідно додатку № 70 (ЦПХВВзВВС) постанови НКРЕКП № 1502 від 01.09.2016 р., разом – 0,7893 грн./м3 (без ПДВ).

Ось так керманичі комунального підприємства та місцевого самоврядування нехтує людьми та зневажають на пункт 5 частини 2 статті 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», до чорним по білому вказується, що виконавець комунальної послуги зобов’язаний «розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених Договором про надання комунальних послуг».

У листі «Ковельводоканалу» № 737 від 26.06.2018 р. до начальника УКБ та ЖКГ сказано: «Діюче законодавство не передбачає механізму повернення коштів, тим споживачам, яким не були повірені засоби обліку води за час дії вищезгаданих тарифів». Дурниці! Робити перерахунки (з порушенням умов договорів, відсутності затвердженої «методики») в сторону незаконного збільшення платні можна, а як зробити перерахунки за ненадані послуги, тобто в сторону законного зменшення – то зась?! «Механізму немає»?!

Про безвідповідальність, бездіяльність та халатність посадових осіб «Ковельводоканалу» (начальник управління Юрій Рибачок, заступник начальника Валентина Сачик, провідний економіст Лариса Тарасова) та мерії міста (Андрій Товстига та Андрій Стернічук) в питаннях формування Структури тарифу, дотримання умов Договору я звертався неодноразово.


Ось лист «Ковельводоканалу» № 869 від 09.07.2018 р. до начальника УКБ та ЖКГ: «…щодо питань… стосовно Структури тарифів та перерахунку цих тарифів Пащуку І.І. надавались вичерпні відповіді в попередніх листах на його неодноразові звернення, з необхідними обґрунтуваннями, посиланнями на норми чинного законодавства, рішення місцевих органів влади». І ось їхнє «обґрунтування»: «Зауважимо, тарифи для Ковельського управління водопровідно-каналізаційного господарства прийняті на рівності собівартості без врахування прибутку». Це речення вказується аж в трьох листах «Ковельводоканалу»: № 433 від 04.06.2018 р., № 726 від 21.06.2018 р., № 737 від 26.06.2018 р.

У той же час в газеті «Вісті Ковельщини» від 21 червня 2018 року опубліковано Структури тарифів, які затверджені рішенням виконавчого комітету Ковельської міської ради № 184 від 14.06.2018 р.). У Структурі тарифу ЦПХВВзВВС (додаток № 2) в розділі 7 «Розрахунковий прибуток» виставлена сума 332 тисячі 529 гривень (0,2659 грн./м3), як «частка прибутку з централізованого водопостачання та водовідведення» (п. 7.1). Така ж сума виставлена у додатку № 2 Структури тарифу ЦПХВВзВВС (затверджено рішення виконкому № 428 від 14.12.2017 р.) та додатку № 70 Структури тарифу ЦПХВВзВВС (затверджено постановою НКРЕКП № 311 від 22.03.2017 р.). Ото вам «обґрунтування»!

Кого ковельські чинуші роблять ідіотами? Читачів газети «Вісті Ковельщини»? Мене, Пащука Ігоря Івановича, який неодноразово вказує на використання формули «Роттердам плюс»? Чи, можливо, це рівень ідіотизму самих чиновників?!

Ще ряд «обґрунтувань». В листах-відповідях «Ковельводоканалу» від 04.06.18 р. № 433 та від 21.06.2018 р. № 726 (до публікації нових Структур тарифів в газеті «Вісті Ковельщини) сказано: «Пункт 8 Структури тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджений постановою НКРЕКП № 310 і, відповідно п. 7 Структури тарифів на послуги централізованого водопостачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), затверджений НКРЕКП № 311 від 22.03.2017 року, передбачає не суму прибутку, а суму компенсації витрат за електроенергію, податки та збори.

І після публікації в газеті «Вісті Ковельщини» (21.06.2018 р.) Структури тарифів (рішення виконкому № 184 від 14 червня 2018 р.), де в додатку № 2 «Структура тарифу на послуги централізованого постачання холодної води» написано: «7. Розрахунковий прибуток», а в додатку № 1 «Структура тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення»: «8. Сума компенсацій /вилучення витрат на електроенергію, податки та збори за попередній звітній період» – чиновники «Ковельводоканалу» в листі № 737 від 26.06.2018 р. дальше продовжують стверджувати: «Затверджений п. 8 Структури тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, і відповідно п. 7 Структури тарифів на послуги централізованого водопостачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), передбачає не суму прибутку, а суму компенсації витрат за електроенергію, податки і збори згідно діючого законодавства».

ПРОСТО ГЕНІАЛЬНИЙ ІДІОТИЗМ! «РОЗРАХУНКОВИЙ ПРИБУТОК» – ЦЕ ТЕ САМЕ, ЩО І «СУМА КОМПЕНСАЦІЙ/ВИЛУЧЕНЬ ЗА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЮ, ПОДАТКИ ТА ЗБОРИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ЗВІТНИЙ ПЕРІОД»

Слід зауважити, що нещодавно, в додатку № 70 постанови НКРЕКП № 1502 від 01.09.2016 р. у графі «7. Розрахунковий прибуток» стоять нулі. А пункт 8 «Сума компенсацій/вилучення витрат на електроенергію, податки та збори за попередній звітній період» з’явився тільки в Постанові НКРЕКП № 310 (додаток № 61) від 22.03.2017 року (а в додатку № 61 постанови НКРЕКП № 1501 від 01.09.2016 р. даний пункт відсутній) і поступово переходив до Структур, затверджених рішеннями виконкому Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р. та № 184 від 14 червня 2018 р.

До цього в Постанові НКРЕКП № 1501 (додаток № 61) від 01.09.2016 р. цього пункту не було. І в додатку № 5 Процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, яка затверджена Постановою НКРЕКП від 24.03.2016 № 364 пункт 8 має назву «Вартість водопостачання споживачам за відповідними тарифами».

То хто ж таки є ідіотом? Може представники ліцензіату – керівники і ті, що причетні до розрахунку тарифів (Рибачок Ю.І., Сачик В.П., Тарасова Л.А.)? Адже в листі «Ковельводоканалу» № 916/1 від 30.03.2018 р. до начальника УКБ та ЖКГ Андрія Стернічука стверджується, що саме «Ковельводоканал» подавав і підписував: «Повідомлення про наміри здійснити перегляд тарифів, про зміну тарифу, були офіційно опубліковані на сайті підприємства, на офіційному сайті міста, в газеті «Вісті Ковельщини» і на офіційному сайті газети «Вісті Ковельщини».

Але вже в листі «Ковельводоканалу» № 351 від 11.05.2018 р. до начальника УКБ та ЖКГ говориться: «Встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги належить до повноважень органів місцевого самоврядування… Управління не є органом місцевого самоврядування, і не має повноважень щодо затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги».

Невже ідіоти – відповідальні особи на чолі з мером Олегом Кіндером? Зважаючи, що в газеті «Вісті Ковельщини» під Структурою тарифів підписано прізвище Стернійчука, а відповідальність покладена на заступника міського голови Андрія Товстигу, то відповідь, здається, сама по собі зрозуміла.

Так і не надано розрахунків по розділу «Сума компенсацій/вилучення витрат на електроенергію, податки та збори за попередній звітній період». Прошу також надати інформацію: де і коли (на якому сайті чи в якій газеті) проведено оприлюднення втрат ліцензіата?

Отож, з ковельчан свідомо і незаконно здирають з березня 2017 року 0,2659 грн./м3.

Наступна схема «Роттердам плюс» у «Ковельводоканалі» така: незаконне включення п. 1.3.3 «підкачка води сторонніми організаціями» в розділ 1.3 «інші прямі витрати» в Структурі тарифу ЦВВ.

У Постанові НКРЕКП № 627 від 30.05.2014 р. в розділі 1.3 «інші прямі витрати» ВІДСУТНІЙ ПУНКТ «підкачка води сторонніми організаціями». І дана сутність відповідає п. 22 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» № 869 від 01 червня 2011 р.

У той же час на сайті «Ковельводоканалу» пишуть: «Повідомлення про наміри зміни тарифів шляхом коригування» від 05.05.2018 р., де сказано, що «збільшення витрат на обслуговування підвищуючи установок на 20,34% за рахунок росту електроенергії»; «Повідомлення про зміну тарифів» від 15.06.2018 р. конкретизує: збільшення витрат на оплату послуг з підкачки води насосними станціями ІІ підйому, які знаходяться на балансі ПТМ «Ковельтепло» та ТзОВ КП «Верес» на 20,34%».

А що сталось? Чому з балансу «Ковельводоканалу» після 2014 року насосні станції ІІ підйому перейшли на баланс ПТМ «Ковельтепло» та ТзОВ «К.П.Верес»? Відповідно до Класифікації видів економічної діяльності (КВЕД), та даних Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), «Ковельтепло» та «К.П.Верес» не ліцензовані на постачання (транспортування) питної води споживачам.

Втім, не дивлячись на відсутність у цих суб’єктів господарювання ліцензій на постачання води в Структурах тарифу з 2016 р. стало неймовірне, але очевидне – незаконно з ковельчан стягують платню за «підкачку води».

Ну, а де поділись насосні станції ІІ підйому «Ковельводоканалу»? Прошу міську владу надати мені копії документів про зняття з балансу та ліквідацію цілісного комплексу «Ковельводоканалу» для підйому води (насосні станції ІІ підйому) і подачі її споживачам, а також копії ліцензій ПТМ «Ковельтепло» та ТзОВ «К.П.Верес» та їх документи про прийняття на баланс «насосних станцій ІІ підйому» та вказати місце їх знаходження.

У листі «Ковельводоканалу» № 737 від 26.06.2018 р. до начальника УКБ та ЖКГ говориться: «…стаття – «інші прямі витрати», яка передбачає послуги інших підприємств послуг з підкачки води у багатоповерхових будинках, а саме це використана електроенергія насосними станціями ІІІ підйому, які знаходяться на балансі ПТМ «Ковельтепло» та ТзОВ «К.П.Верес»».

Прошу керівництво міста надати мені копії документів про зняття із балансу та ліквідацію цілісного комплексу «Ковельводоканалу» для підйому води (насосні станції ІІІ підйому) і подачі її споживачам, а також копії ліцензій ПТМ «Ковельтепло» та ТзОВ «К.П.Верес» та їх документи про прийняття на баланс насосних станцій ІІІ підйому, вказавши місце їх знаходження.

Адже відомо, що ліцензовані на наступні види діяльності:

- ПТМ «Ковельтепло» – «35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря (до речі, постановою НКРЕКП від 11.04. 2013 р. № 405 відмовлено у видачі ліцензії по комбінованому виробництву теплової та електричної енергії);

- ТзОВ «К.П.Верес» – «47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах. 45.21.1 Будівництво будівель. 51.53.2 Оптова торгівля будівельними матеріалами. 52.11.0 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах з перевагою продовольчого асортименту. 63.21.2 Функціонування інфраструктури автомобільного та міського транспорту. 74.20.1 Діяльність у сфері інжинірингу».

З наведених даних видно, що ні ПТМ «Ковельтепло», ані ТзОВ «К.П.Верес» не мають ліцензії на такий вид діяльності, як постачання води, в тому числі надавати «послугу з підкачки води», тим паче «НАСОСНИМИ СТАНЦІЯМИ ІІ та ІІІ ПІДЙОМУ»!?

ОТОЖ, з ковельчан свідомо і незаконно здирають по Структурі тарифу ЦВВ розділу 1.3 «інші прямі витрати» п. 1.3.3 «підкачка води сторонніми організаціями»:

- 0,0373 грн./м3 (без ПДВ) з 2016 р. (додаток № 61 (Структура тарифу ЦВВ) постанови НКРЕКП № 1501 від 01.09.2016 р.);

- 0,0495 грн./м3 (без ПДВ) з 2017 р. (додаток № 61 (Структура тарифу ЦВВ) постанови НКРЕКП № 310 від 22.03.2017 р.);

- 0,0495 грн./м3 (без ПДВ) з 01.01.2018 р. (додаток № 1 (Структура тарифу ЦВВ) рішення виконкому Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р.);

- 0,0591 грн./м3 (без ПДВ) з липня 2018 р. (додаток № 1 (Структура тарифу ЦВВ) рішення виконкому Ковельської міської ради № 184 від 14.06.2018 р.).


Наступна схема «Роттердам плюс» у «Ковельводоканалу» така. Сайт цього комунального підприємства інформує:

- «Основні чинники, що впливають на ріст фактичної собівартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення є збільшення вартості солі, яка використовується на технологічні потреби на 53,33% (в діючому тарифі вартість 1кг солі – 1,50 грн, станом на 01.04.2018 – 2,30 грн. (без ПДВ)»;

- «Основні чинники, які вплинули на ріст тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, є здороження вартості солі, яка використовується гіпохлоридною установкою для очищення і знезараження питної води на 53,33%.

То ж скільки треба солі? Згідно додатків № 61 (Структура тарифу ЦВВ) постанов НКРЕКП № 1501 від 01.09.2016 р. та № 310 від 22.03.2017 р., додатку № 1 (Структура тарифу ЦВВ) рішення виконкому Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р., на рік по ціні 1,50 грн. за кілограм (без ПДВ) необхідно на суму 35061 грн. (без ПДВ), тобто 23374 кг кам’яної солі. І, згідно додатку № 1 (Структура тарифу ЦВВ) рішення виконкому Ковельської міської ради № 184 від 14.06.2018 р., на рік по ціні 2,30 грн. за кілограм (без ПДВ) необхідно на суму 53760 грн. (без ПДВ), тобто 23374 кг кам’яної солі.

Для знезараження питної води «Ковельводоканал» використовує електролізну установку «Полум’я - 2,5». Згідно технічної характеристики даної установки, при безперервному знезаражуванні питної води – «питома витрата солі на 1 кг активного хлору» складає 4,2 кг. Продуктивність установки «Полум’я – 2,5» по активному хлору складає 2,5 кг/добу. Тобто, добова потреба кам’яної солі становить – 2,5 х 4,2 = 10,5 кг. Згідно технічної характеристики вказаної установки, 10,5 кг кухонної солі забезпечить обеззараження підземних вод (а у нас артезіанські води) в обсязі «2500 м3/доб.». Обсяг реалізації питної води на рік становить 2860690 м3 (ця величина в Структурах тарифу ЦВВ не міняється з 2016 року). На добу ковельчанами витрачається 2860690 м3: 365 (кількість днів у році) = 7837,51 м3/добу (і це враховуючи закладені в обсяг реалізації 40% втрат питної води!?).

Добова потреба в солі. 7837,51 м3/добу : 2500 м3/добу (потужність установки) х 10,5 кг (добова потреба установки в солі) = 32,92 кг солі на добу. Річна потреба в солі: 32,92 кг солі на добу х 365 (кількість днів у році) = 12015,8 кг солі на рік!

ЦЕ майже вдвічі менше, ніж закладено в усі структури тарифів ЦВВ, що перечислені вище. Тобто, в п. 1.1.3 «Витрати на реагенти» в Структурах тарифів ЦВВ (додатки № 61 постанови НКРЕКП № 1501 від 01.09.2016 р. та № 310 від 22.03.2017 р., додатку № 1 рішення виконкому Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р.) в колонці «Централізоване водопостачання» замість суми 35061 грн. (без ПДВ) повинна була стояти хоча би цифра – 18023,7 грн. (на придбання річної потреби солі по ціні 1,50 грн., без ПДВ), і замість ціни 0,0123 грн./м3 повинна бути ціна 0,0063 грн./м3 (без ПДВ).

І в п. 1.1.3 «Витрати на реагенти» в Структурі тарифу ЦВВ (додаток № 1 рішення виконкому Ковельської міської ради № 184 від 14.06.2018 р.) в колонці «Централізоване водопостачання» замість суми 53760 грн. (без ПДВ) повинна була стояти цифра – 27636,37 грн. (на придбання річної потреби солі по ціні 2,30 грн., без ПДВ), замість ціни 0,0188 грн./м3 – ціна 0,0097 грн./м3 (без ПДВ).

Але враховуючи, що артезіанська вода має високу споживчу якість і не вимагає додаткової обробки, та користуючись в роботі «Інструкцією із застосування гіпохлориду натрію для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання та водовідведення», затвердженої наказом Мінжитлокомунгоспу України від 18.05.2007 р. № 18, то затрати на кам’яну сіль були б ще менші.

Прошу міську владу надати розрахунки втрат питної води та повідомити, які проведені заходи по зменшенню цих втрат, починаючи з 2016 року, розрахунки потреб кам’яної солі з врахуванням, крім обсягів реалізації питної води та продуктивності електролізних установок, а й того, що використовується артезіанська вода.

До даного часу мені не надано інформації про виконання «Річного плану закупок на 2017 рік» та «Річного плану закупок на 2018 рік». Особливо цікаво чи було виконано закупівлю 100 тонн солі, як в 2017 році, так і в 2018 році, при річній потребі 12015,8 кг.

Отож, з ковельчан свідомо і незаконно здирають по Структурі тарифу ЦВВ п. 1.1.3 «Витрати на реагенти» мінімум майже вдвічі більше, ніж фактична є потреба в кам’яній солі.

Ще одна формула «Роттердам плюс» з «Ковельводоканалу», сайт якого інформує:

- «Основні чинники, що впливають на ріст фактичної собівартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення є… збільшення бази оподаткування та розміру ставок збору за спеціальне користування водними ресурсами на 63,06% ( в встановленому тарифі – 0,589; з 1 січня 2018 року – 0,9604), в середньому збільшення становить 853,774 тис. грн.»;

- «Основні чинники, які вплинули на ріст тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення: збільшення бази оподаткування та розміру ставок збору за спеціальне користування водними ресурсами збільшує витрати на централізоване водопостачання на 853,774 тис. грн.».

А що говорить про рентну плату за спеціальне користування водними ресурсами законодавство? Частина 2 статті 255 Податкового кодексу України вказує: «Не є платниками рентної плати за спеціальне використання води водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та платників єдиного податку.

Для цілей даної статті під терміном «санітарно-гігієнічні потреби» слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані».

Частина 4 статті 255 цього ж Податкового кодексу України наголошує: «Рентна плата за спеціальне використання води не справляється: 255.4.1. за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та платників єдиного податку».

Прошу місцевих чиновників проінформувати мене: яке «спеціальне використання води» здійснюю особисто я? І надати мені офіційні документи про відміну частин 2 і 4 статті 255 Податкового кодексу України!

З ковельчан свідомо і незаконно здирають 0,30 грн./м3 по централізованому водопостачанню. Враховуючи сказане та вимоги пунктів 2 і 5 частини 2 статті 8 Закони України «Про житлово-комунальні послуги», є всі підстави зробити перерахунок розміру плати по Договору від 8 січня 2014 р. за № 761 не тільки за грудень 2017 року та січень 2018 року, а хоча б за весь 2017 рік. Також прошу чиновників провести відповідний перерахунок розміру плати за холодну воду і каналізацію, враховуючи вказані порушення в Структурах тарифу, які затверджені рішеннями виконавчого комітету Ковельської міської ради № 428 від 14.12.2017 р. та № 184 від 14.06.2018 р. 10.10.2018 р.

Ігор ПАЩУК,

ковельчанин

Коментарі

???

12:32 03.11.2018

НУ ЯК ВАМ ГРОМАДЯНИ?ЗДАЄТЬСЯ,ЩО ЧОРТ НОГУ ЗЛОМИТЬ?ВСЕ НЕ ТАК І СКЛАДНО,ЯКЩО МОЗГИ ГЕТЬ НЕ ПРОПИТІ І СМІТТЯМ НЕ ЗАБИТІ.

Кіндер

12:59 03.11.2018

Нахєра розказав? Бляяяя! Я так ніколи не зберу 5 лямів щоб стати депутатом! Аааааа. Так, Пащуу, бігом до мене, дам трохи грошей, скажеш що пошутив. А народ повірить. Вони всьому вірять. Я їм вже давно лапшу вішаю, і вони вірять.

Мойша Гетьман з бомбосховища

13:18 03.11.2018

Пора Кіндербанду мочити

До Пащука

13:27 03.11.2018

Красава!!! Жарь їх по повній! Ти шариш, труси тих чертей в міськраді!!!

До Пащука

13:28 03.11.2018

Красава! Жарь по повній ту міськраду! Дай коптю всім! Ти шариш тобі і карти в руки! Строй ту мафію.

,,,

14:39 03.11.2018

там усі на схемах

!!!

14:41 03.11.2018

Повірка лічильника і в тариф внесена, і ще й окремо плату беруть...
Я кілька років назад намагалась щось довести, то у водоканалі сказали:
- То у Києві закон такий, у нас не Київ....

.споживач

14:42 03.11.2018

ну і свині.коли вже нажеруться .апетит у вас хороший

,,,,,,,,,,,,

14:52 03.11.2018

Причому на примітивних схемах,просто народ тупіє з космічною швидкістю,розібратися в усьому-як два пальці обісцяти.

qwerty

16:06 03.11.2018

ТАМ КРИШУЄ ВСЕ КОШАРУК СІРОГА , Є ЩЕ ТАККА ШТУКА ЯК
----ЕНЕРГЕТИЧНИЙ ПАСПОРТ ПІДПРИЄМСТВА-----
ЯКЩО ВТРАТИ ПО ПІДПРИЄМСТВУ НЕ ПОКРИТИ , ТО ТОДІ ПО ШАПЦІ В КИЄВІ НАДАЮТЬ , ОТ ЧУВАКИ І МУТЯТЬ ВОДУ

Кіндер

17:54 03.11.2018

Так, плєсєнь, я всьо порішав . Сказали що нічого не буде мені. Так що ця схема жива і дальше я буду на ній косити. Тільки от треба декому відслинити, але то тєрпімо. Всьо, розходьтеся.

ПЕТРО

17:56 03.11.2018

Тече вода каламутна .....

І що?

19:03 03.11.2018

Писанина крута! А толку? Замість щоб на сайті писати написав би заяву в суд. Ото би був справжній результат.

Квартирний лічильник води

19:43 03.11.2018

По закону мене повинні повірити за рахунок водоканалу. Погугліть, скільки разів водоканал програв суд у спорах по здирництву за повірку.

Абонент

06:39 04.11.2018

То беруть за сміття яке, люди скидають у каналізацію

Всяке може бути

07:18 04.11.2018

А Валентина Сачик як енергетичний вампір. З нею краще уникати спілкування.

укроп

08:37 04.11.2018

рибачок юра член ковельського укропу. від цих схем має і пінюс і галя. інфа перевірина. гроші не спердять. це він на людях х мавпою воює. а насправді пінюс і к сукі

до укроп

12:19 04.11.2018

згоден з вами на 100% пініс і чесно речі несумісні. в нього в магазині всі купужть самогон куди дивляться правоохоронні органи. певно в долі.

!!!

12:54 04.11.2018

а шо ви хотіли. укроп це такс сама банда як і батьківщина. порівняння з верху до низу: тимошенко таємно зустрічається з коломойським. практично вся "еліта" ковельського укропу це вихідці з батьківщини. пініс був довіреною особою тимошенко. пініс член виконкому при кіндеру. рибачок - друг кіндера і при цьому член укропа. ну неможна загадати бандіта жору корнієвського колишнього голову районного укропу а коли пішов на посаду "рядовий член. членство ковельського укропу від бандитів до ментів. а ви дивуєтеся чого пініс спокіфно самогоном торгує і ще контрабандними цигарками

Доганяй

13:18 04.11.2018

Я не панімаю Рибачок просто член чи вмочений в укроп?

Доганяй

13:18 04.11.2018

Я не панімаю Рибачок просто член чи вмочений в укроп?

Доганяй

13:18 04.11.2018

Я не панімаю Рибачок просто член чи вмочений в укроп?

Ковельчанин

13:30 04.11.2018

Доки не було Сачик, не було такого беззаконня. Звідки взялась ця взяточниця?

ковельчанка

18:07 04.11.2018

у нас тарифи вищі за київ!!!!!!! люди досить нас гнобити!!!!!!

Водянка головного мозку

20:54 04.11.2018

Юрій Іванович! Жени Сачик всраною мітлою, а то тебе підсидить і водоканалу настане остаточний і безповоротний звіздець!

Ковельчанка

22:44 04.11.2018

Або Сачик з Рибачком ділиться, або він вже нюх втратив і вона його просто ... водить за носа

Zorro

09:36 05.11.2018

Такого керівника як Рибачок давно треба посадити на довгий термін,місце його на нарах,біля «параши»

17 листопада
Вчора
15.11.2018
14.11.2018
13.11.2018
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин