Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Заступник мера Михайло Гетьман задовільно оцінює маршрутні перевезення у Ковелі
Заступник мера Михайло Гетьман задовільно оцінює маршрутні перевезення у Ковелі

Заступник мера Михайло Гетьман задовільно оцінює маршрутні перевезення у Ковелі

10:40 27.01.2019
1026

У Ковелі подорожчав проїзд у міському громадському транспорті — п'ять гривень для дорослого населення.

Це рішення виконкому ковельчани сприйняли нормально, з розумінням. Люди нарікають, швидше, на інше: стан транспорту відверто бажає кращого, як і в окремих випадках культура водіїв, – зазначається на шпальтах газети «Вісті Ковельщини».

Перший заступник міського голови Михайло Гетьман в інтерв'ю газеті розповів про те, яким чином у місті вирішують проблеми в системі перевезень.

— Михайле Олександровичу, як Ви оцінюєте стан пасажирських автоперевезень на території міста?

— Задовільно. Аналіз стану міських пасажирських перевезень на сьогоднішній день дозволяє стверджувати, що в місті функціонує розгалужена транспортна мережа, яка забезпечує перевезення пасажирів між будь-якими мікрорайонами міста практично без пересадок. Крім того, режим маршрутного таксі дозволяє здійснювати посадку та висадку пасажирів з автобуса на їх вимогу у місцях зупинки громадського транспорту, а також в інших місцях з обов'язковим дотриманням Правил дорожнього руху.

Сьогодні пасажирські перевезення в місті здійснюють перевізники приватної форми власності — зокрема, ТзОВ «Галактика-Авто» та 14 підприємців-перевізників на 35 автобусних маршрутах загального користування, на яких працює 47 транспортних одиниць. Перевізники здійснюють свою діяльність згідно з договорами про організацію пасажирських перевезень, які укладені з Організатором пасажирських перевезень (виконавчим комітетом) відповідно до рішень конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників.

— Якість рухомого складу — це один із основних показників якості перевезень. Як у нас із цим?

— Сьогодні транспорт загального користування у цілому задовольняє базові потреби населення у перевезеннях. Проте більшість рухомого складу потребує оновлення, який би відповідав сучасним вимогам та був пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями. Розвиток автомобільного транспорту загального користування залежить не тільки від встановлених Організатором умов та бажання перевізників оновлювати транспортні засоби, а й від політичної та економічної ситуації в країні, яка на сьогодні є непростою.

Але позитивним є те, що завдяки проведеній реорганізації у напрямку вул. Незалежності - Льонозавод було залучено 4 нових автобуси марки «Еталон» загальною пасажиромісткістю 40 місць кожен (замість 11 «Мерседесів» пасажиромісткості 12). Всього курсує 7 автобусів марки «Еталон» (загальною пасажиромісткістю 40), один «Богдан» (загальною пасажиромісткістю 45) та один «Івеко» (загальною пасажиромісткістю 32), решта – «Фольксваген ЛТ», «Мерседес Спринтер» (пасажиромісткістю 18).

— Зазвичай пасажири нарікають на високу вартість перевезень. В різних містах України періодично спалахують скандали з цього приводу між перевізниками і пасажирами. 10 січня ц. р. виконавчим комітетом Ковельської міської ради прийнято рішення про підвищення вартості проїзду з 4 до 5 гривень для дорослого населення. Чи є це рішення обґрунтованим і чи були об'єктивні причини для здорожчання проїзду в «маршрутках»?

— Встановлення тарифів на міських автобусних маршрутах загального користування визначається відповідно до рішення виконавчого комітету Ковельської міської ради від 13.10.2011 р., № 426 «Про затвердження Порядку встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування», який був розроблений відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення», ст. 10 Закону України «Про автомобільний транспорт», Постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 р., № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України № 1175 від 17.11.2009 р. Порядок є обов'язковим для застосування під час встановлення регульованого тарифу.

Перевізники, які порушують питання щодо встановлення тарифу на перевезення пасажирів, подають на ім'я міського голови лист з проханням про встановлення тарифу, в якому міститься економічний аналіз невідповідності фактичних витрат (на час звернення) рівню витрат, закладених в діючий тариф на надання послуг з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та перелік документів, які повинні додаватися до вказаного вище листа.

За результатами перевірки відділ економічного розвитку готує проект рішення про встановлення відповідного тарифу або повертає розрахунки тарифів на доопрацювання.

Проект рішення на встановлення тарифів на перевезення пасажирським автомобільним транспортом готується у разі подання звернень не менше 2/3 (двох третин) перевізників. Тариф встановлюється узагальнений по місту для визначеного режиму руху автобусів на маршрутах загального користування.

Процедура оприлюднення проекту рішення про встановлення тарифу на проїзд міським автомобільним транспортом загального користування проводиться відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Доведений до відома споживачів, після розгляду всіх зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань проект рішення вноситься відділом економічного розвитку на розгляд виконавчого комітету Ковельської міської ради.

Прийняте виконавчим комітетом Ковельської міської ради рішення про встановлення тарифу на проїзд міським автомобільним транспортом загального користування набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення в місцевому засобі масової інформації.

20 листопада 2018 року підприємці-перевізники подали заяву на підвищення вартості проїзду для дорослого населення в розмірі 5,00 грн. Для студентів вищих та професійно-технічних навчальних закладів та учнів загально-освітніх шкіл запропонували тариф залишити без змін — відповідно 3,50 та 3.00 грн.

Підвищення вартості проїзду є економічною необхідністю. Зокрема, це пов'язано із зростанням ціни на дизпаливо, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати та зниженням курсу гривні по відношенню до валюти, яке призвело до подорожчання усіх запчастин і розхідних матеріалів, що є зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, незалежних від господарської діяльності перевізників, котрі, в свою чергу, змушені сплачувати чималий податок, подбати про достойну оплату водіїв.

Отже, після проведеної з дотриманням усіх вимог законодавства процедури 10 січня цього року виконавчим комітетом міської ради й було прийнято відповідне рішення.

Читайте також: Для дорослих подорожчав проїзд у ковельських маршрутках

— На яких засадах обираються перевізники для міських маршрутів?

— Згідно із ст. 43 Закону України «Про автомобільний транспорт», Постанови Кабінету Міністрів України від 03. 12. 2008 р., № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

— Сьогодні на окремі маршрути немає пропозицій під час конкурсів. З чим пов'язане небажання перевізників їх обслуговувати?

— Є ряд проблемних питань, через які перевізники не беруть участь у конкурсах, а саме: висока вартість транспортних засобів загального користування, відсутність дієвих механізмів державної фінансово-кредитної підтримки підприємців-перевізників для придбання транспортних засобів, нестабільність курсу валюти, високий рівень податків, збільшення фінансового навантаження на суб'єктів господарювання тощо. Також на сьогодні існує відтік найманої праці за кордон, в тому числі водіїв, адже робота за кордоном приваблює, перш за все, порівняно високою оплатою праці.

У зв'язку з цим знизився пасажиропотік на автобусних маршрутах у місті, відповідно — їх рентабельність та, як наслідок, відсутність кваліфікованих водіїв. Проведений аналіз попиту та пропозиції робочої сили у сфері транспорту підтвердив підвищений попит на водіїв та відсутність водіїв на ринку праці. В існуючій маршрутній мережі є і дублювання маршрутів між собою.

— Як сьогодні відбувається регулювання руху, контроль перевезення?

— Державний контроль за дотриманням Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту відповідно до законодавства покладається на Укртрансбезпеку, Національну поліцію та органи Держпродспоживслужби.

А також контроль за виконанням умов договору (дозволу) здійснює Організатор перевезень (виконавчий комітет Ковельської міської ради) та інші органи виконавчої влади згідно з компетенцією за наявності відповідного звернення або доручення організатора.

Завдяки тісній співпраці виконавчого комітету з підприємцями-перевізниками та представниками ТОВ «Дозор Україна» у 2018 році в місті Ковелі розпочато впровадження єдиної міської системи диспетчеризації та супутникового моніторингу пасажирського транспорту загального користування. GPS-навігація дозволяє контролювати якість перевезень, зокрема, дотримання водіями схем і розкладів маршрутів, швидкості та інтервалів руху, покращує якість надання послуг.

Читайте також: У Ковелі на маршрутках починають встановлювати пристрої GPS-моніторингу

На сьогодні ковельчанам доступна електронна мапа вищевказаних маршрутів громадського транспорту міста Ковеля. Переглянути її можна за посиланням https://city.dozor.tech/ua/kovel/city, отримавши майже вичерпну інформацію. Першочергово GPS-трекери встановлені на транспортні засоби, якими забезпечуються соціальні перевезення в місті та на транспортні засоби, які у 2017-2018 роках були об'єктами конкурсів, а однією з умов конкурсу була вимога щодо обладнання транспортних засобів пристроєм GPS-моніторингу. Поступово планується встановити GPS-трекери на всі транспортні засоби загального користування, на яких здійснюються пасажирські перевезення в місті.

— Чи відповідають водії за технічний стан автобусів, пасажирів під час руху?

— Згідно з п. 147 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 р., № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» водій автобуса повинен забезпечити перевірку технічного стану і комплектності транспортного засобу, пройти перед виїздом на маршрут медичний огляд.

Автомобільний перевізник зобов'язаний організувати проведення контролю технічного та санітарного стану автобусів перед початком роботи, утримувати транспортні засоби в належному технічному та санітарному стані, забезпечувати їх своєчасну подачу для посадки пасажирів і відправлення.

— Питання, яке хвилює одну із найвразливіших верств населення — наших пенсіонерів: чи не відмінять з наступного року пільгове перевезення?

— З метою забезпечення державних гарантій на право пільгового проїзду окремих категорій громадян у місті Ковелі міською радою у 2018 році забезпечено фінансування пільг щодо безоплатного проїзду окремих категорій громадян за рахунок коштів місцевого бюджету. В межах бюджетних призначень управлінням соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради укладено договори про відшкодування витрат за надані послуги з пільгового перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на міських автобусних маршрутах на маршрутах, які з'єднують основні пасажироутворюючі мікрорайони міста: № 1 «Вул. Незалежності - Льонзавод» (вих. 4), № 7 «Сільмаш - Вокзал - вул. Симоненка» (через Пошту), № 19 «Сільмаш - Лісництво», № 22 «вул. Незалежності - Сільмаш» (ч/з Інтерпорт) (вих. 1). На час садово-дачних робіт перевезення пасажирів на дачні масиви здійснювалося за маршрутом № 8 «Вокзал - дачний масив «Калина», «Урожай», «Будівельник», «Машинобудівник».

У 2019 році теж передбачено кошти для відшкодування витрат за проїзд автомобільним транспортом пільгових категорій громадян на міських маршрутах загального користування.

— Чи передбачені можливості для перевезення людей з інвалідністю?

— Щодо забезпечення доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями до послуг громадського транспорту, то позитивним є те, що на маршруті № 7 «Сільмаш-Вокзал (ч/з Пошту)» перевезення забезпечено транспортним засобом марки «ІВЕКО 65С17», який обладнаний апареллю (висувним пандусом). Автобус має 13 сидячих місць (усього 32 місця) з можливістю перевезення одного інваліда-візочника. Проїзд для нього та одного супроводжуючого є безкоштовним. Тож особи з обмеженими фізичними можливостями можуть скористатись таким автобусом.

— Яким має бути, на Ваш погляд, подальший розвиток автоперевезень у нашому місті? Що треба зробити, щоб підвищити якість перевезень?

— Розвиток автомобільного транспорту загального користування залежить від політичної та економічної ситуації в країні, яка на сьогодні є непростою. З огляду на високу вартість нового рухомого складу, а також відносно довгострокову окупність інвестицій у його розвиток, важливе значення для розвитку міського транспорту має раціональна кредитна політика. Необхідне впровадження дієвих механізмів державної фінансово-кредитної підтримки підприємців-перевізників для придбання нових транспортних засобів, в тому числі пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю.

Серед пріоритетних стратегічних напрямків цього виду діяльності передбачається, зокрема, вивчення й аналіз пасажиропотоків на міських маршрутах із залученням відповідних спеціалістів, визначення загальної оптимальної кількості автобусів різної пасажиромісткості в залежності від коливань пасажиропотоків, забезпечення підвищення рівня безпеки та комфортності перевезень, перевезення пільгових категорій пасажирів в межах бюджетних асигнувань за рахунок коштів міського бюджету.

Не останню роль для автобусів відіграє стан доріг. Тож важливим аспектом є ремонт дорожнього покриття вулиць міста, де пролягають автобусні маршрути та вдосконалення дорожньо-транспортної інфраструктури.

Продовження впровадження сучасних систем контролю за рухом громадського транспорту на основі технології GPS — теж серед першочергових завдань.

Також на сьогодні є законодавче підґрунтя для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в пасажирському транспорті. Завдяки цьому прозоро і точно обліковуватимуться кошти, і, як результат, місто отримає точний аналіз пасажиропотоків. Відповідно вдасться більш виважено і раціонально використовувати транспортні засоби.

Вікторія ЗІНЧУК

Коментарі

Ковельчанин

11:44 27.01.2019

Чого Мойша Гетьман не каже про те, що основний рухомий склад маршрутчиків складає перероблені з грузового лтехі, які не мають відповідної сертифікації, і які з 1 січня 2019 року є заборонені для використання на пасажирських маршрутах. Ці буси згідно закону з 1 січня 2019 року мають йти в металобрухт і ніяк не використовуватись на маршрутах. Де Ковельська Укртрансбезпека???????? Коли нарешті почнуться рейди і оцей само перероблений мотлох почне вилучатись з маршрутів і відправлятись в утіль. Хай би сказав оцей Мойша чи міська влада планує замісь оцього металобрухту створення комунального підприємства та закупку нормальних повнометражних автобусів?????

Попередньому

19:43 27.01.2019

Тоді,дурню,будеш пішки ходити

Ковельчанин

20:00 27.01.2019

Коли я буду ходити пішки тоді люди твого Кіндера викинуть з міськради і Ковелем буде керувати інший мер

Спостерігач

22:26 27.01.2019

ГЕТЬМАН БРИХУН

Пасажир

23:02 27.01.2019

Посадіть Гетьмана у ті чудо маршрутки і нехй проїде з ранку на роботу та завезе онуків своїх до дитячого іусе зрозуміе Козел Рогатий

Ковельчанка

00:11 28.01.2019

Нехай Гетьман проїдеться в тих маршрутках і побачить, що є такі маршрути в яких дири під ногами. Маршрути перероблені з вантажних мікроавтобусів, проходи вузенькі, особливо у холодну пору року не можна розминутися. У середині брудно, навіть елементарної гігієни не дотримується! Ремонту давно не бачили ті мікроавтобуси!!!

Ковельчанин

08:04 28.01.2019

Ковельчани сприняли нормально , вони що зовсім Йобнулися ?

Місцевий

09:34 28.01.2019

За кілька років випадково побачив " халупки" маршрутчиків, зауважте не власників, і я вам скажу умови і маштаби вражають. На мінімалку так не розженешся.

Людмила

15:00 28.01.2019

Тож нехай пан Гетьман проідиться хочаб одну зупинку в маршрутці, а не держвавну машину тримає під завдніцою.І будь ласка посадовці ,якісь курси проводьте з водіями маршруток, неможливо іздити маршрутом 33 ,одна агресія в обох водіів.

Щоби на катафалку їздив

17:03 28.01.2019

Само падло БЮТівське їздить на службовому авто

Уточнення

17:05 28.01.2019

Разом з Мавпом

Тарифи на оцінку

13:28 03.02.2019

20 000- незадовільно
30 000- слабенька трійочка
40 000- ( і це в місяць)- длобре.
100 000- відмінно

20 лютого
Вчора
18.02.2019
17.02.2019
16.02.2019
15.02.2019
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин