«Шлях у Європу» – у корупційних вибоїнах, а чиновницьке благополуччя в «шоколаді». Волинський досвід

03 Серпня 2019, 16:26
5584

Останніми роками сотні разів на добу в різних варіаціях чуємо звідусіль: «Ми йдемо в Європу»! Україна – держава з розлогою мережею шляхів сполучення, то чому ж «йдемо», а не їдемо? Чи не тому, що національну транспортну галузь тривалий час підточує корозія корупції?

Який пласт не зачепи – чи то залізничне сполучення, чи то автомобільний транспорт, чи то дорожнє господарство – скрізь, наче у кривому дзеркалі відбивається завуальована псевдо-реформаторською чиновницькою риторикою правда: «розпилювання» багатомільйонних бюджетних коштів на перманентному ремонті доріг, деградація рухомого складу, «тіньові» нюанси нібито прозорих конкурсів на автомобільні пасажирські перевезення…

Цього тижня минає рік, як 20 липня 2018 року міністр інфраструктури України Володимир Омелян на розширеній нараді з представниками автомобільної галузі та керівниками компаній, які здійснюють пасажирські перевезення по всій Україні наголосив, що держава посилює контроль за ринком автобусних пасажирських перевезень: «Більша частина міських, приміських, міжміських внутрішньообласних та міжобласних автобусних перевезень в Україні здійснюється в умовах, які важко назвати комфортними і безпечними для пасажира. Середній вік «маршруток» – понад 10 років, автобусів середньої та великої пасажиромісткості – понад 20 років і більше. Частина автобусів, які називаються «маршрутками», переобладнані з вантажних транспортних засобів. Часто такі транспортні засоби не відповідають ані вимогам безпеки, ані вимогам комфорту».

«З 1 січня 2019 року маршрутки, які були переобладнані з вантажних транспортних засобів на пасажирські, не будуть використовуватися для перевезення пасажирів. Такі автобуси будуть евакуйовуватися на штрафні майданчики і потім йтимуть на металобрухт. Закликаю всіх перевізників вже зараз працювати над оновленням парку», – застерігав Володимир Омелян, акцентуючи, що Укртрансбезпека разом із Національною поліцією посилить контроль за ринком, зокрема, до боротьби із нелегальними перевізниками».

І ось сьогоденне, озвучене Президентом України Володимиром Зеленським 18 липня на засіданні Національної ради з питань антикорупційної політики: «За значні недоліки в роботі 17 липня був відсторонений від виконання обов’язків керівник Укртрансбезпеки Михайло Ноняк. Україна щороку витрачає 4 млрд гривень на дороги, а доріг немає… Саме через відсутність належного контролю, недотримання встановлених норм ваги автотранспорту та побори з боку працівників цієї державної служби».

 

 

Побори, побори, побори… Явище притаманне, вочевидь, не лише працівникам Укртрансбезпеки? Нині є чимало охочих «пастися» на українських шляхах. Пригадуються наші, волинські перипетії, коли місцеві пасажирські перевізники масово пікетували обласну державну адміністрацію з вимогами зламу корупційних схем в автоперевезеннях, прозорого проведення конкурсів та рівних умов для усіх учасників ринку.

 

 

«Коли ми втрачаємо маршрут і йдемо на конкурс, щоб його виграти, а нас двічі навіть не допускають до участі у ньому. У результаті виграє підприємець, який навіть незабезпечений матеріально-технічною базою!» бідкається директор «Нововолинського АТП-10708» Андрій Столярчук, відстоюючи разом із представниками свого трудового колективу справедливість професійних інтересів, адже зі скороченням маршрутів скорочуються і кваліфіковані кадри.

 

 

«Терпіти такого свавілля ми більше не можемо! Директор департаменту інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації Наталія Остапкович керує незаконними схемами та перешкоджає нашій діяльності», – категорично вказував на причину негараздів власник «Ковельське АТП» Валерій Миронюк (на фото).

 

 

Кілька десятків автобусів попід стінами Волинської ОДА з протестними банерами підтверджували серйозність вимог і звинувачень страйкарів, вимагаючи розслідування зловживань чиновниці. Однак Наталію Степанівну не лише не позбавили посади, а й незабаром неабияк підвищили – вона очолила Управління транспорту та інфраструктури облдержадміністрації, на яке покладене забезпечення реалізації державної політики в галузі транспорту (авіаційного, автомобільного, залізничного, річкового та міського електричного на території області!

 

 

«І щуку кинули – у річку…»? Бо вже за кілька місяців після страйку пасажирських перевізників Наталію Остапкович неодноразово стали помічати в новозбудованих, обнесених по периметру кількаметровим мурованим парканом, «хоромах» – чималому котеджному обійсті у селі попід самісіньким Луцьком. Боратин – статусне село, наприклад, відоме найкращими у Східній Європі адміністративною спорудою Боратинської сільради та сільським спорткомплексом, а місцевий дитсадок – найліпший сільський ДНЗ в Україні!

 

 

Практично крокова наближеність до обласного центру, розвинута соціальна, комунальна та транспортна інфраструктура спонукають численних власників немалих фінансових активів інвестувати у боратинську нерухомість.

 

 

Але невже доходи обласного чиновника середньої руки дозволяють подібні майнові оборудки? Чи, можливо, був правий Валерій Миронюк, заявляючи, що Остапкович «керує незаконними схемами»? Бо оприлюднені Наталією Степанівною декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру викликають ще більше запитань.






 

Так в декларації за 2014 рік пані Наталія, як начальник відділу транспорту та пасажирських перевезень Управління інфраструктури, транспорту та пасажирських перевезень Департаменту інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації зі складом сім’ї в три особи (чоловік – Святослав Остапкович, доньки – Юлія та Софія) задекларувала свій сукупний дохід у сумі – 53 тисячі 172 грн. в складі зарплати, матеріальної допомоги та інших видів доходів; а членів сім’ї – 79 тисяч 571 грн. в складі 19 тисяч 271 грн. – дивідендів/процентів, 11 тисяч 761 грн. – допомоги по безробіттю(!), 43 тисячі 480 грн. – дохід від відчуження рухомого та нерухомого майна, 5 тисяч 59 грн. – інші види доходів.

Чиновниця також задекларувала належну їй земельну ділянку, площею 1500 м2, житловий будинок (58,2 м2), за придбання і утримання яких не понесла жодних витрат. Члени сім’ї володіли земельним наділом (1680 м2) та двома квартирами (49,2 м2 та 15,43 м2). З-поміж транспортних засобів у користуванні сім’ї був лише мотоцикл Lifan SM100A. Вкладів у банках, цінних паперів та інших активів Наталія не мала, а члени сім’ї були власниками 100 тисяч грн. у VAB Банку.

У декларації за 2015 рік Наталія Степанівна на тій же посаді, з таким же складом сім’ї і місцем проживання (зареєстрованим і фактичним) у Луцьку задекларувала на праві 100% власності набутий у 2009 році житловий будинок (58,2 м2) та набуту в 2012 році земельну ділянку (1500 м2) у селищі Голоби Ковельського району.

Чоловік декларантки Остапкович Святослав Анатолійович вказаний 100% власником набутої у 2014 році земельної ділянки (1680 м2), вартістю 140 тисяч грн. у селі Боратин Луцького району; 100% власником набутої у 2010 році квартири (49,2 м2), вартістю 76 тисяч гривень у місті Луцьку; співвласником (25%) набутої у 2006 році квартири (61,7 м2); власником об’єкта незавершеного будівництва – житлового будинку (150,77 м2); власником набутого у 2013 році мотоцикла Lifan SM100A, 2012 року випуску, вартістю 8 тисяч гривень.

Наталія Остапкович також задекларувала наступні доходи:

  • Заробітну плату, отриману за основним місцем роботи – 47 тисяч 481 грн.;
  • Страхові виплати – 1 тисяча 250 грн.;
  • Дохід від народження дитини – 7 800 грн.;

Святослав Остапкович задекларував доходів від процентів – 762 грн.

З грошових активів сім’я володіла 5 тисяч 400 USD готівкою у власності Наталії Остапкович, чоловік Святослав мав готівкою у власності 9 тисяч USD та на банківському рахунку ПАТ КБ «Приватбанк» – 8 тисяч 380 грн.

Фінансові зобов’язання Наталії Степанівни складали за договором страхування ПАТ «Страхова компанія «ІНГОССТРАХ» – 70 грн.

Декларацією за 2016 рік заступник директора – начальник управління транспорту та інфраструктури департаменту інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації Наталія Остапкович стверджує, що місцем зареєстрованого проживання є селище Голоби Ковельського району, а фактичною є луцька адреса проживання. Змінився склад сім’ї, до якої належать лише дві доньки. Чоловік – відсутній.

Держслужбовець категорії «Б» задекларувала на праві 100% власності набутий у 2009 році житловий будинок (58,2 м2 ) та придбану в 2012 році земельну ділянку (1500 м2) у селищі Голоби Ковельського району. Її доходами впродовж року були:

  • Заробітна плата отримана за основним місцем роботи – 118 тисяч 315 грн.;
  • Проценти ПАТ КБ «Приватбанк» – 2 тисячі 219 грн. та 51 грн.;
  • Оплата за викладацьку діяльність у ДЗ післядипломної освіти «Волинський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій» – 135 грн.;

З грошових активів задекларовано тих же 5 тисяч 400 USD у власності Наталії Остапкович, лише тепер не готівкою, а на банківському рахунку ПАТ КБ «Приватбанк».

Декларуючи майно та доходи за 2017 рік, заступник директора-начальник управління транспорту та інфраструктури департаменту інфраструктури та туризму Волинської обласної державної адміністрації Остапкович вказує місцем зареєстрованого проживання селище Голоби Ковельського району, а фактичною адресою проживання – місто Луцьк. Склад сім’ї не змінився: дві доньки. Чоловік – відсутній.

З об’єктів нерухомості задекларовано на праві 100% власності Остапкович Наталії Степанівни набутий у 2009 році житловий будинок (58,2 м2) та придбану в 2012 році земельну ділянку (1500 м2) у селищі Голоби Ковельського району.

Доходами Наталії Степанівни були:

  • Заробітна плата отримана за основним місцем роботи – 198 тисяч 512 грн.;
  • Проценти ПАТ КБ «Приватбанк» – 9 тисяч 572 грн. та 26 грн.;
  • Оплата за викладацьку діяльність у ДЗ післядипломної освіти «Волинський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій» – 182 грн.;

Жодних інших грошових активів, об’єктів нерухомості, фінансових зобов’язань та видатків Наталія Остапкович не задекларувала.

Декларація за 2018 рік, подана Наталією Остапкович в якості начальника управління транспорту та інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації з перших рядків показала неабиякі зміни в нелегкому житті чиновниці. Ні, в сім’ї не додалося. І голобська маєтність в складі житлового будинку (58,2 м2) та земельної ділянки (1500 м2) лишилась незмінною. Насамперед, змінилося її місце проживання. Хоча зареєстрованим місцем залишалися ті ж віддалені Голоби, а ось фактичне місце проживання стало іншим – село Боратин Луцького району, у якому донька пані Наталії – Софія з 5 січня 2018 року стала 100% власником як земельної ділянки (1680 м2), вартістю 23 тисячі 143 грн. (незбагненно подешевіла ця ділянка, задекларована й оцінена у 2016 році в 140 тисяч грн., як власність Софійчиного батька – Святослава Остапковича), так і житлового будинку з господарськими будівлями і спорудами загальною площею 139,5 м2 і вартістю 261 тисячу 437 гривень.

З доходів начальника управління транспорту та інфраструктури Волинської обласної державної адміністрації було задекларовано:

  • Заробітна плата отримана за основним місцем роботи – 329 тисяч 533 грн.;
  • Оплата за викладацьку діяльність у ДЗ післядипломної освіти «Волинський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій» – 201 грн.;

Грошових активів, об’єктів нерухомості, фінансових зобов'язань та видатків, цінного рухомого майна, транспортних засобів, цінних паперів та корпоративних прав ні Наталія Остапкович, ні члени її сім’ї не декларували.

Чиновниця, у якої крім зарплати, батьківської спадщини і невеликої суми грошей на збереженні – нічого немає. Зате дещо попри спільне проживання і ведення господарства з’являється виключно у чоловіка на праві 100% його власності. З невідомих та сумнівних з реальними видатками джерел доходів беручкий глава сім’ї будує-розбудовує, в тому числі на доходи від безробіття, родинне гніздечко і щаслива сім’я, коли доходить справа до реєстрації введеної в експлуатацію новозбудованої житлової нерухомості, враз… розлучилася, а совісний татусь, фасонистий особняк цнотливо задекларованою вартістю в половину шістдесятирічної однокімнатної «хрущовки» оформляє на доньку, з якою вимушена проживати та утримувати мама-посадовиця, котру публічно звинувачують у «махінаціях»?

Це при тому, що спеціалісти практично одностайні в оцінці нової маєтності сім’ї волинської транспортної начальниці: вартість задекларованого в межах 10 тисяч USD на доньку новенького котеджу занижена до десяти разів. Подібна сільська «хатинка», кажуть, вартує близько двох мільйонів гривень! Класична схема майнових маніпуляцій?

 

 

«За такими оборудками стоять високопосадовці. Має бути жорстке і негайне реагування наших антикорупційних органів аби відновити втрачену довіру людей», – резюмував Президент України Володимир Зеленський на засіданні оновленої Національної ради з питань антикорупційної політики в оцінці наслідків кримінально-бюрократичного управління в транспортній сфері держави.

 

Чи виконають правоохоронці президентське доручення – покаже найближчий час. Сподіваємось.

Коментарі
04 Серпня 2019, 12:17
Ідіть всі в дупу - все законно!
05 Серпня 2019, 19:12
Хтось заморочився нормально. Фактаж підібрав. Значить, дійсно комусь солі насипала. Чому тво губернатора Киричук мовчить після такої публікації? Хай напряже УЗЕ щоб її перевірив. І поставлять крапку в питань раз і надовго.
11 Серпня 2019, 20:21
Хабарниця, годі гріти зад і доїти перевізників! Насолила вона багатьом тож солі з‘їсти прийдеться їй і її дітям. А будинок який вибудувала і плакалась шо сама виховує дітей, кінці з кінцями ледве зводить,- це як?- за убогу зарплатню??? Хабарниця і брехуха!
11 Серпня 2019, 20:23
В дупу скоро сама підеш. Ти вже в тій дупі сидиш
11 Серпня 2019, 20:24
Ти вже в дупі...
12 Серпня 2019, 12:53
Соромно за ОДА. Соромно за Луцьк. З остапкович особисто знайомий, тупа і шльондра.
Коментар
26/04/2024 П'ятниця
26.04.2024
25.04.2024